۱۷ آذر ۱۴۰۱، ۱۲:۴۵
کد خبرنگار: 1540
کد خبر: 84964838
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

سمنانی‌ها امسال ۱۷ میلیون مترمکعب بیشتر گاز مصرف کردند

سمنان- ایرنا- مدیرعامل شرکت گاز استان سمنان گفت: شهروندان استان از ابتدای سال ۱۴۰۱ تاکنون ۱۷ میلیون مترمکعب نسبت به مدت مشابه سال گذشته بیشتر گاز مصرف کردند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سیدجواد حقیقت حسینی روز پنجشنبه به رسانه ها ابراز داشت: مصرف گاز طبیعی از سوی شهروندان استان سمنان در ۱۴ روز ابتدای آذر ۱۴۰۱ به میزان ۱۲۳ میلیون مترمکعب بود که ۱۲ میلیون مترمکعب یعنی بالغ بر ۱۰ درصد نسبت به سال گذشته در همین بازه زمانی افزایش دارد.

وی با اشاره به اینکه در استان سمنان در هشت ماه امسال ۱۷ میلیون مترمکعب بیشتر گاز مصرف شد، ابراز داشت: کل مصرف گاز در استان از ابتدای سال ۱۴۰۱ تا پایان آبان یک میلیارد و ۵۶۸ میلیون مترمکعب بود.

مدیرعامل شرکت گاز استان سمنان افزود: شرکت گاز در فصول سرد سال با مدیریت مصرف بخش صنعت بیشترین زمینه را برای رفاه حال مردم در بخش خانگی دنبال می کند و همچنین در بخش اداری نیز دمای ساختمان های ادارات باید به میزان ۱۸ درجه سانتیگراد تنظیم شود و در این زمینه نظارت دقیقی از سوی کارشناسان انجام می شود و در صورت تخلف طبق ضوابط در چند مرحله برخورد لازم در دستور کار قرار می گیرد.

کاهش یک درجه دمای اتاق، مطابق با کاهش ۶ درصدی مصرف گاز

مدیرعامل شرکت گاز استان سمنان با تاکید بر اینکه مشکلی در تامین گاز مصارف خانگی در استان وجود ندارد، یادآور شد: در این زمینه شبکه گاز استان پایدار است، ولی مردم در استفاده از این انرژی صرفه‌جویی کنند.

وی ادامه داد: کم کردن یک درجه سانتیگراد دمای هر اتاق در خانه ها باعث صرفه جویی ۶ درصدی مصرف گاز می شود و شهروندان به همین میزان باید متوجه اهمیت صرفه‌جویی باشند.

حقیقت حسینی تاکید کرد: بهره وری مناسب از گاز در بخش خانگی به ویژه در دوران اوج مصرف، امکان ارایه خدمات گاز به بخش صنعت را بهتر فراهم می کند که تاثیر مستقیمی بر تولید داخلی خواهد داشت و به چرخه اقتصادی جامعه کمک می شود.

وی بیان کرد که مردم با رعایت دمای رفاه در خانه بین ۱۸ تا ۲۱ درجه سانتیگراد، رعایت نکات ایمنی و استفاده از وسایل گرمایشی ایمن، سهم عمده ای در کمک به شرکت گاز استان سمنان برای عبور از فصل سرد سال خواهند داشت.

مدیرعامل شرکت گاز استان سمنان گفت: رعایت پوشش زمستانی در منزل و کم کردن درجه آبگرم‌کن و پکیج‌ها، دیگر اقداماتی است که شهروندان را در بهینه‌سازی مصرف گاز بخش خانگی نقش‌آفرین می‌سازد.

۱۰۰ درصد خانوارهای شهری و حدود ۹۰ درصد از خانوارهای ساکن روستاهای استان سمنان از نعمت گاز طبیعی برخوردار هستند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha