۱۷ آذر ۱۴۰۱، ۶:۱۲
کد خبرنگار: 1385
کد خبر: 84964544
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

یک کشته و صدها بازداشتی در اعتراضات بنگلادش

۱۷ آذر ۱۴۰۱، ۶:۱۲
کد خبر: 84964544
یک کشته و صدها بازداشتی در اعتراضات بنگلادش

تهران- ایرنا- درگیری میان پلیس بنگلادش و معترضان ضددولتی در داکا پایتخت این کشور به کشته شدن دستکم یک تن و بازداشت صدها معترض منجر شد.

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، در درگیری‌های روز چهارشنبه پلیس از گاز اشک‌آور و گلوله‌های پلاستیکی استفاده کرد.

تنش‌های سیاسی در بنگلادش پس از آن رخ داد که حزب ملی بنگلادش (BNP) خواستار برگزاری تظاهراتی در روز شنبه برای برکناری شیخ حسینه واجد نخست وزیر این کشور شد.

شهیدالدین چودهری سخنگوی اپوزیسیون گفت که حدود پنج هزار معترض تظاهرات مسالمت‌آمیزی مقابل دفتر مرکزی BNP برگزار کردند اما پلیس به آنها شلیک کرد.

این حزب اعلام کرد که دو تن از فعالان اپوزیسیون کشته شدند. اما آمار دقیقی از تعداد زخمی‌ها منتشر نشده است.

این در حالی است که فاروق احمد سخنگوی پلیس داکا معترضان را به شروع درگیری متهم کرد. وی گفت: ما از گلوله پلاستیکی و گاز اشک‌آور برای خارج کردن معترضان از خیابان استفاده کردیم.

میرزا فخرالاسلام عالمگیر رئیس BNP اظهار کرد: پلیس دستکم ۵۰۰ نفر از فعالان را مقابل دفتر ما بازداشت کرد. این نقض حقوق بشر و قانون اساسی است.

حزب ملی بنگلادش خواستار کناره‌گیری شیخ حسینه واجد از قدرت و تشکیل دولتی موقت تا زمان برگزاری انتخابات جدید پارلمانی است.

مخالفان، دولت نخست وزیر را به تقلب در دو انتخابات قبلی متهم می‌کنند.

در همین حال، پانزده سفارت غربی در بنگلادش سه‌شنبه در بیانیه مشترکی از دولت خواستند تا زمینه آزادی بیان، آزادی تجمع و انتخابات را فراهم کند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha