قاچاقچیان گازوئیل با پوشش انتقال مسافر در شهرستان ری بازداشت شدند

شهرری- ایرنا- فرماندهی انتظامی شهرستان ری از دستگیری ۲ راننده خودروهای مسافربری اتوبوس و مینی بوس که تحت پوشش انتقال مسافر، گازوئیل قاچاق انتقال می دادند، خبر داد.  

به گزارش ایرنا از پایگاه خبری پلیس، سرهنگ دوستعلی جلیلیان روز چهارشنبه با اعلام جزئیات خبر اظهار داشت: در پی اعلام خبری مبنی بر اینکه ۲ راننده یک دستگاه اتوبوس و یک دستگاه مینی بوس با همکاری یکدیگر تحت پوشش انتقال مسافر، قصد انتقال مقدار قابل توجهی سوخت قاچاق دارند، بلافاصله موضوع در دستور کار تیم عملیات کلانتری ۱۷۳ امین آباد قرار گرفت.

وی با اشاره به اینکه هویت و وسایل نقلیه متهمان شناسایی شد، افزود: بررسی های اولیه نشان از این داشت رانندگان خودرو ها با تعبیه مخازنی در داخل خودرو شان، گازوئیل قاچاق را از شهرری تهیه و به شهر ورامین انتقال و سوخت قاچاق را خارج از شبکه توزیع می کنند.

فرمانده انتظامی شهرستان ری با اشاره به اینکه ماموران حین گشت زنی هدفمند موفق شدند خودروها را شناسایی و در یک عملیات پلیسی هر ۲ وسیله نقلیه را متوقف کنند، افزود: در این عملیات پلیسی ۱۵۰۰ لیتر گازوئیل که به طرز ماهرانه ای در مخازنی زیر صندلی مسافران جاساز شده بود، کشف شد.

سرهنگ جلیلیان در ادامه به انتقال سوخت های کشف شده به پالایشگاه نفت و توقیف هر ۲ دستگاه خودرو اشاره کرد و گفت: کارشناسان ارزش ریالی سوخت های کشف شده را ۵۰۰ میلیون ریال اعلام کردند.

به گفته این مقام انتظامی، رانندگان خودروها بعد از تکمیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به اداره تعزیرات حکومتی شهرستان ری معرفی شدند.

اعتراف به ۲۰ فقره سرقت از باغ های کهریزک

فرمانده انتظامی شهرستان ری همچنین از دستگیری ۲ سارق حرفه ای در محدوده کهریزک و اعتراف به ۲۰ فقره سرقت خبر داد.

جلیلیان در این باره گفت: در پی وقوع چند فقره سرقت از باغ ها و انباری های محدوده کهریزک شناسایی و دستگیری سارق یا سارقان در دستور کار ماموران کلانتری ۱۷۰ این فرماندهی قرار گرفت.

وی افزود: تیم عملیاتی این یگان با رصدهای میدانی و پایش دوربین های مدار بسته و استفاده از بانک اطلاعات مجرمان حرفه ای موفق به شناسایی هویت و مخفیگاه ۲ سارق شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان ری ادامه داد: با هماهنگی های قضائی روز گذشته تیمی از مأموران به مخفیگاه متهم اعزام و در یک عملیات ضربتی هر ۲ سارق را دستگیر و در بازرسی از این مکان، ۴۰۰ متر کابل برق، ۳ عدد کپسول گاز، ۳ عدد کف کش، ۳ عدد پمپ آب، ۵ دستگاه سنگ فرز، ۳ عدد پیک نیک، گارد ریل و... کشف و اموال کشف شده به همراه متهمان به کلانتری انتقال داده شد.

سرهنگ جلیلیان با اعلام اینکه متهمان در تحقیقات انجام شده به ۲۰ فقره سرقت با همکاری یکدیگر از باغ ها و انباری های منازل مسکونی در محدوده کهریزک اعتراف کردند، افزود: تا کنون ۳ مال باخته شناسایی و به کلانتری دعوت شدند.

وی گفت: کشف جزئیات پرونده و شناسایی سایر مال باختگان کماکان ادامه دارد و متهمان برای اخذ دستور قضائی روانه دادسرا شدند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha