۱۶ آذر ۱۴۰۱، ۱۵:۱۶
کد خبرنگار: 1540
کد خبر: 84964154
T T
۲ نفر

برچسب‌ها

برگزیدگان ششمین دوره کتاب سال استان سمنان تجلیل شدند

سمنان- ایرنا- برگزیدگان ششمین دوره کتاب سال استان سمنان روز چهارشنبه با حضور معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تجلیل شدند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، همزمان با روز دانشجو و با حضور یاسر احمدوند معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزیدگان ششمین دوره انتخاب کتاب سال استان در تالارحکیم الهی فرهنگسرای کومش سمنان تجلیل شدند.

مدیرکل فرهنگ وارشاد اسلامی استان سمنان در این آیین با اشاره به برگزاری ششمین دوره انتخاب کتاب سال استان گفت: این دوسالانه با هدف شناسایی و معرفی کتاب سال و تشویق و حمایت از نویسندگان، مولفان، مترجمان و ناشران استان سمنان برگزار شده است.

فرشید فلاح با اشاره به اینکه آثاری که برای اولین بار در سال ۱۳۹۹ و ۱۴۰۰ با مجوز رسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به چاپ رسیده اند در ششمین دوره انتخاب کتاب سال استان سمنان شرکت داشتند، اظهارداشت: جشنواره کتاب سال در چهار گروه تالیف، ترجمه، تصحیح و گردآوری برگزار شد.

وی سمنان را یکی از قطب های نویسندگی در کشور عنوان کرد و افزود:جشنواره های مختلف از جمله جشنواره ملی داستان های کوتاه رضوی در استان سمنان برگزار می شود که برگزاری چنین جشنواره هایی تأثیر بسزایی در ارتقاء نویسندگی وشناسایی استعدادها در استان سمنان داشته و دارد.

۶ اثر در موضوعات علوم کاربردی و خاص ادبیات، کودک و نوجوان از ۱۵۰ اثر رسیده به دبیرخانه ششمین دوره انتخاب کتاب سال استان سمنان به عنوان آثار برتر شناخته شدند و از صاحبان این اثرها با حضور احمدوند معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تجلیل شد.

همچنین سه اثر دیگر در موضوعات دین، علوم خالص و ادبیات توسط هیات داوران شایسته تقدیر شناخته شدند و ازصاحبان آن ها تجلیل شد.

از ۱۵۰ اثر رسیده ۱۱۰ اثر توسط هیات داوران واجد شرایط داوری در ششمین دوره انتخاب کتاب سال استان سمنان شناخته شده بود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha