۱۶ آذر ۱۴۰۱، ۱۴:۰۰
کد خبرنگار: 915
کد خبر: 84963792
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۲ هزار و ۱۲۵ دانش‌آموز با نیازهای ویژه در گلستان مشغول تحصیل هستند

گنبدکاووس - ایرنا - سرپرست اداره آموزش و پرورش استثنایی گلستان گفت: ۲ هزار و ۱۲۵ دانش آموز با نیازهای ویژه (دارای معلولیت، بیش‌فعالی، اوتیسم و مانند آن) در ۳۲ مرکز دولتی و غیردولتی و ۱۵ مرکز اختلالات یادگیری مشغول تحصیل و فراگیری آموزش و مهارت‌های مورد نیاز هستند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، محمد قاسم‌پور روز چهارشنبه در مراسم بزرگداشت ۱۲ آذر روز جهانی معلول و در جمع معلمان، مربیان و دانش آموزان با نیازهای ویژه گنبدکاووس افزود: افراد دارای معلولیت با توانمندی‌هایی که دارند، می‌توانند همانند افراد عادی، پله‌های ترقی را طی کنند.

محمدقاسم‌پور اضافه کرد: روز جهانی افراد دارای معلولیت، فرصت مغتمی برای افزایش آگاهی عمومی در خصوص درک و پذیرش افراد دارای معلولیت و تجلیل از ظرفیت‌ها، استعدادها و دستاوردهای آنان در فرآیند رشد و پیشرفت همه جانبه کشور است.

قاسم پور با اشاره به اصل ۲۹ قانون اساسی جمهوری اسلامی ادامه داد: در این اصل، قانون ساختار نظام جامع رفاه و تامین اجتماعی، قانون جامع حمایت از حقوق معلولین و توجه به حقوق معلولین و موضوع معلولیت در سطوح مختلف پیشگیری تاکید شده است.

۲ هزار و ۱۲۵ دانش‌آموز با نیازهای ویژه در گلستان مشغول تحصیل هستند
خواندن سرود تووسط دانش آموزان با نیاز ویژه در گنبدکاووس

سرپرست اداره آموزش و پرورش استثنایی گلستان اظهارداشت: معلولان باید همچون دیگر افراد عادی از امکانات رفاهی، اجتماعی، خدمات آموزش و پرورش، تحصیل، بهداشت، مسکن، اشتغال، امکانات تفریحی برخوردار باشند تا توانمندی‌های آنها بیشتر در جامعه نمایان شود.

وی گفت: گلستان از استان‌های پیشگام در برنامه‌ریزی و انجام فعالیت‌ها از جمله تعلیم و تربیت، جشنواره‌های آموزشی، تدریس، طرح سنجش، مسابقات فرهنگی، ورزشی، خدمات توانبخشی، شناسایی و آموزش و هدایت دانش آموزان تلفیقی، مشکلات ویژه یادگیری، شناسایی و تدریس خاص به کودکان طیف اوتیسم، کسب مهارت‌ دانش‌آموزی و ساخت پروژه‌ها با همکاری اداره کل نوسازی مدارس و خیرین و دیگر سازمان‌ها است.

قاسم پور بابیان اینکه تلاش مجموعه آموزش و پرورش استثنایی گلستان، فراهم کردن بستر مناسب برای تحصیل تمامی دانش آموزان با نیازهای ویژه و توسعه مراکز آموزشی است، اضافه کرد: تا پایان امسال ۲ مرکز اختلالات یادگیری دیگر در این استان افتتاح می‌شود.

۲ هزار و ۱۲۵ دانش‌آموز با نیازهای ویژه در گلستان مشغول تحصیل هستند
حضور خدام رضوی در مراسم روز جهانی معلولان در گنبدکاووس

مدیر آموزش و پرورش گنبدکاووس هم در این مراسم با قدردانی از زحمات مدیران، معلمان و مربیان مدارس و مراکز آموزشی دانش آموزان با نیازهای ویژه و گرامیداشت روز جهانی معلولان، گفت: این شهرستان سه مرکز آموزشی دولتی با ۳۹۳ دانش آموز و یک مرکز آموزشی غیردولتی با ۲۵ دانش آموز به همراه ۲ مرکز اختلالات یادگیری دارد.

عبدالقادر ظفر افزود: موفقیت‌های آموزشی، تحصیلی، فرهنگی هنری و ورزشی معلمان و دانش آموزان با نیازهای ویژه گنبدکاووس در سطح استانی و کشوری مایه افتخار است و آنها نشان دادند که معلولیت، محدویت نیست.

وی اضافه کرد: با پیگیری‌های انجام شده توسط نماینده مردم گنبدکاووس در مجلس شورای اسلامی، حمایت و پشتیبانی وزیر آموزش و پرورش و سازمان مدارس استثنایی کشور و اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس گلستان طی ۲ هفته آینده عملیات اجرایی یک واحد آموزشی ویژه دانش آموزان اوتیسم شرق استان در این شهرستان آغاز می‌شود.

ظفر ادامه داد: قرار است، مراسم آغاز عملیات اجرایی این مدرسه که ۳۰ درصد هزینه ساخت آن توسط نیکوکاران و ۷۰ درصد بقیه آن معادل ۶۰ میلیارد ریال توسط اداره کل نوسازی مدارس گلستان تامین شود و زمین مورد نیاز آنهم در بلوار امامزاده یحیی بن زید (ع) گنبدکاووس تامین شده باحضور "حمید طریفی حسینی" معاون وزیر و رییس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور برگزار شود.

۲ هزار و ۱۲۵ دانش‌آموز با نیازهای ویژه در گلستان مشغول تحصیل هستند
مراسم روز جهانی معلولان در گنبدکاووس

همچنین امام جمعه گنبدکاووس نیز در این مراسم با گرامیداشت روز جهانی معلولان، از اجرای برنامه‌های فرهنگی، هنری و ورزشی دانش آموزان با نیازهای ویژه این شهرستان قدردانی کرد و گفت: نمایش توانمندی این دانش آموزان که با تلاش جهادگونه معلمان و مربیان آنها حاصل شده، مایه بسی خوشحالی و افتخار است.

حجت الاسلام محمود ترابی افزود: گنبدکاووس در بخش‌های مختلف از جمله حوزه معلولان ظرفیت‌های بالایی دارد که باید با فراهم کردن شرایط و بسترهای مناسب جهت شکوفایی استعدادهای این قشر از سوی متولیان و مسوولان شهرستانی، استانی و کشوری تلاش مضاعف صورت گیرد.

به گزارش ایرنا، در این مراسم که با اجرای برخی برنامه‌های فرهنگی، هنری و ورزشی توسط دانش آموزان با نیازهای ویژه گنبدکاووس همراه بود، گروهی از خادمان حرم مطهر رضوی و یکی از نیکوکاران مشهد مقدس نیز حضور داشتند و به دانش آموزان، معلمان، مربیان و مدیران از هدایایی به رسم یادبود اهدا کردند.

تجلیل از تعدادی از معلمان و مربیان پیشکسوت و بازنشسته و نیز چند نفر از معلمان و مربیان مراکز آموزشی دانش آموزان با نیازهای ویژه گنبدکاووس که در جشنواره الگوهای برتر تدریس حایز رتبه شده بودند از دیگر برنامه‌های مراسم بزرگداشت روز جهانی معلولان در این شهرستان مرزی بود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha