دانش آموزان فناور در نمایشگاه هفته پژوهش خراسان رضوی ۱۴ غرفه دارند

مشهد-ایرنا-مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: دانش آموزان و معلمان آموزش و پرورش استان در قالب ۱۵ غرفه در نمایشگاه شرکتهای فناور و دانش بنیان مشهد حضور دارند که ۱۴ غرفه شامل آثار دانش‌آموزی و یک غرفه متعلق به آثار معلمان است.

سید امیر شوشتری روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود:نقش‌آفرینی و حضور موثر دانش‌آموزان استان در نمایشگاه پژوهش و فناوری دلگرم‌کننده است و طرحهای ارائه شده نشان از سطح بالای دانش آنها دارد.

وی اضافه کرد: طرحهای ارائه شده دانش‌آموزی در هفت گرایش علمی علوم و فناوری نانو رباتیک و کدنویسی، ادبیات و علوم انسانی، ریزفناوری، علوم و فناوری‌های فضایی، سلول‌های بنیادی، پزشکی بازساختی و آزمایشگاه علوم تجربی است که حاصل تلاش و تحقیق گروههای دانش آموزی استان است.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: همچنین دستاوردهای هنرستانها در چهار رشته کشاورزی، صنعت،خدمات و هنر و نیز آثار دانش آموزان استثنایی ابتدایی در این نمایشگاه ارائه شده است.

استان خراسان رضوی با یک و نیم میلیون دانش آموز، ۷۰ هزار نفر پژوهشگر دانش آموز و ۱۵ هزار معلم پژوهشگر دارد.

نمایشگاه شرکت های فناور و دانش بنیان به مناسبت هفته پژوهش با حضور ۷۹ شرکت از خراسان رضوی از ۱۴ تا ۱۶ آذر در محل نمایشگاه بین المللی مشهد برپا شده است که هدفش ارائه دستاوردهای پژوهشی و فناوری این شرکتها و فناوران برای علاقه‌مندان و بازدیدکنندگان است.

استان خراسان رضوی دارای بیش از یک میلیون و ۵۰۰ هزار دانش آموز است که حدود ۹ درصد جمعیت دانش آموزی کشور را تشکیل می‌دهند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha