پایگاه های امدادی هلال احمر همدان برای طرح زمستانی مجهز شدند

همدان- ایرنا- مدیرعامل جمعیت هلال احمر همدان گفت: پایگاه های امداد جاده ای هلال احمر این استان به منظور اجرای طرح زمستانی به تجهیزات مورد نیاز مجهز شدند.

«علی سنجربگی» روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: ۱۳ پایگاه امداد جاده ای، تیم امداد هوایی، یک تیم آنست(سگ های تجسس)، یک تیم واکنش سریع و یک تیم امداد کوهستان با آغاز برودت هوا به حالت آماده باش درآمدند.

وی اضافه کرد: همچنین نیروهای مستقر و تیم های کشیک ۹ شعبه هلال احمر شهرستان های توابع استان همدان هم در حالت آماده باش برای رویارویی با برف و سرما هستند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر همدان بیان کرد: با توجه به برودت هوا و احتمال بالای اسکان اضطراری، پتو و اقلام و مواد غذایی خشک در پایگاه های امدادی به اندازه کافی تامین شده و هر پایگاه ظرفیت بین ۵۰ تا ۱۰۰ مسافر در راه مانده را دارد.

سنجربگی ادامه داد: همچنین ستاد مدیریت بحران استانداری همدان با متولی حسینیه ها، مساجد و سالن های ورزشی نزدیک به مسیر های شریانی هماهنگی های لازم را انجام داده تا در صورت افزایش شمار در راه ماندگان، بتوان این افراد را در این محل های گرم و ایمن اسکان داد.

پایگاه های امدادی هلال احمر همدان برای طرح زمستانی مجهز شدند

وی افزود: ۶۰ دستگاه خودروی آمبولانس کمک دار برای تردد در مسیر های سخت گذر در پایگاه ها مستقر شدند تا در صورت بروز حوادث احتمالی با وجود برف و سرما بتوانند در کمترین زمان در سر صحنه حضور یابند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر همدان گفت: ابتدای سال جاری تاکنون ۵۵ عملیات امداد و نجات توسط یک هزار و ۴۳ نفر نیروی های امدادی این جمعیت انجام شده و به بیش از ۶۰ هزار نفر خدمات ارائه شده است.

طرح زمستانی همه ساله از اواسط آذر ماه با مشارکت پلیس راه و راهنمایی و رانندگی، اداره راهداری، اورژانس، هلال احمر، شهرداری ها و مدیریت بحران انجام می شود.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha