۱۶ آذر ۱۴۰۱، ۷:۵۰
کد خبرنگار: 2778
کد خبر: 84963454
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

۷۰ هزار معلول در سیستان و بلوچستان زندگی می‌کنند

زاهدان- ایرنا- مدیرکل بهزیستی سیستان و بلوچستان گفت: بیش‌از ۷۰ هزار معلول در استان شناسایی شده که متاسفانه از لحاظ آماری در رده بالایی از میانگین کشور قرار داریم که می‌طلبد توجه بیشتری به مساله پیشگیری و جلوگیری از معلول‌زایی در منطقه انجام شود.

عباسعلی اویسی روز چهارشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: تمامی ظرفیت‌های توانبخشی و جامعه متخصص سازمان بهزیستی سیستان و بلوچستان اعم از کارکنان دولتی و بخش‌های غیر دولتی با تمام توان خود در خدمت توانیابان عزیز استان است.

وی بیان کرد: یکی از طرح های سازمان بهزیستی که به شکل ویژه در سیستان و بلوچستان در حال اجراست، غربالگری شنوایی و بینایی نوزادان و کودکان است.

مدیرکل بهزیستی سیستان و بلوچستان گفت: در این استان سالانه بیش‌از ۲۷۰ هزار کودک در طرح غربال بینایی شرکت می‌کنند و موارد مشکوک برای درمان به مراکز درمانی معرفی می‌شوند.
وی ادامه داد: در این راستا تمامی نوزادان سیستان و بلوچستان در بدو تولد غربال شنوایی و موارد مشکوک برای درمان به موقع به مراکز درمانی معرفی می‌شوند.
اویسی اظهارداشت: سال گذشته خانواده‌های دارای سه و چهار معلول و در سالجاری خانواده‌های دارای ۲ معلول این استان تحت پایش ژنتیک قرار گرفته‌اند که خوشبختانه هم‌اینک با تهیه وضعیت درخت ژنتیک این خانواده‌ها، بانک جامع ژنتیک در حال آماده سازی است.

وی با اشاره به اینکه نگاه به بهزیستی باید از دیدگاه ترحم به دیدگاه ساختاری و فضاسازی تغییر یابد، افزود: متولی بسیاری از امور معلولان سازمان بهزیستی نیست و هر ارگانی باید وظیفه خودش را انجام دهد.

مدیرکل بهزیستی سیستان و بلوچستان گفت: معلولانی که در سامانه بهزیستی نام‌نویسی کرده‌اند از تمامی خدمات شامل شهریه دانشگاه، هزینه درمان، سمعک و تشک مواج بهره‌مند می‌شوند.


اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha