۱۵ آذر ۱۴۰۱، ۱۶:۵۹
کد خبرنگار: 1050
کد خبر: 84963159
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی البرز آغاز به کار کرد 

کرج - ایرنا – نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی، فناوری و فن بازار استان البرز از امروز سه شنبه ۱۵ آذرماه فعالیت خود را در دانشگاه آزاد اسلامی این استان مستقر در کرج آغاز کرد .

به گزارش خبرنگار ایرنا ، ناظر اجرایی نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی استان البرز روز سه شنبه درحاشیه این نمایشگاه گفت: این نمایشگاه از امروز پانزدهم تا ۱۹ آذرماه جاری در دانشگاه آزاد اسلامی البرز در ۲ سوله ورزشی و ۱۶۵ غرفه فعال شده است .

سید مهران مهدوی افزود: در این نمایشگاه دانشگاه ها ، مراکز علمی و تحقیقاتی ، مدارس و دستگاه های اجرایی از جمله صندوق پژوهش و نوآوری دستاوردهای پژوهشی ، فن بازار و فناوری خود را به نمایش گذاشتند .

وی یاد آورشد: برگزاری کلاس های آموزشی پژوهش ، نشست های تخصصی ، تور فناوری ،انعقاد تفاهم نامه و توافق نامه های پژوهشی ، تجلیل از پژوهشگران برتر از دیگر برنامه های پیش بینی شده در نمیشگاه دستاوردهای پژوهشی استان البرز است .

ایران در بین ۱۳۰ کشور جایگاه ۵۳ را در خلاقیت دارد

رییس پارک علم و فناوری استان البرز نیز در حاشیه این نمایشگاه با اشاره به اینکه ایران دربین ۱۳۰ کشور جایگاه ۵۳ را در نوآوری و خلاقیت دارد، خاطرنشان کرد: رتبه ایران در بخش پژوهش به رغم تحریم های ظالمانه ای که وجود دارد ، بسیار خوب و غرورآفرین است.

مهدی عباسی بیان داشت: استان البرز با وجود تعداد بالای شرکت های دانش بنیان و پژوهشگران جایگاه خوبی در کشور دارد.

نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی البرز آغاز به کار کرد 

وی جایگاه پژوهش را در پیشرفت جامعه بسیار مهم دانست و یادآورشد: محور پژوهش با هدف گسترش و تقویت فرهنگ پژوهش محوری دربین آینده سازان ایران باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

عباسی تصریح کرد: برنامه های پژوهشی باید در سنین پایین جامعه مورد توجه باشد تا کودکان و نوجوانان با چگونه فکر کردن و یافتن راه حل برای پاسخ مساله آشنایی پیدا کنند.

رییس پارک علم و فناوری استان البرزادامه داد: پژوهش محوری در مدارس موجب می شود تا دانش آموزان مهارت های تفکر همچون واکاوی تبیین مسائل و آزمون فرضیه ها را بیاموزند.

وی افزود: پژوهش یکی از مهمترین مولفه های توسعه و پیشرفت کشور است که جامعه را به سمت تحرک علمی سوق می دهد.

برای رفع مشکلات جامعه باید با نگاه علمی حرکت کنیم

رییس دانشگاه آزاد اسلامی کرج هم با حضور در غرفه های پژوهش آموزش و پرورش استان البرز گفت: برای رفع مشکلات کشور با نگاه علمی حرکت کنیم تا به قله ترسیم شده رهبر معظم انقلاب برسیم.

حسین کلانتری اظهارداشت: امسال برنامه های متنوعی برای هفته پژوهش در استان البرز پیش بینی شده است تا مردم دستاوردهای پژوهش محور را در بازدید از این نمایشگاه مشاهده کنند.

وی شناسایی و تجلیل از دانش آموزان و معلمان پژوهنده استان البرز را از مهمترین برنامه ها برای تشویق آینده سازان به فراگیری علم ودانش ذکر کرد.

وی بیان داشت: نمایشگاه هفته پژوهش استان البرز با ۱۶۰ غرفه در دانشگاه اسلامی البرز برای بازدید عموم بویژه دانش آموزان، فرهنگیان، دانشجویان و نخبگان دایر شده است.

کلانتری ادامه داد: این نمایشگاه با هدف تشویق و ترغیب جوانان و دانشجویان به فعالیت در حوزه‌های پژوهشی، تولید و فناورانه و نمایش توانمندی‌های جوانان فعال در این حوزه‌ها فعالیت خود را آغاز کرده است.

پژوهش، موتور محرکه توسعه کشور

مدیرکل آموزش و پرورش البرز نیز دراین نمایشگاه گفت : پژوهش، موتور محرکه توسعه کشوراست و باید برای نهادینه کردن فرهنگ آن در جامعه از مدارس آغاز کرد.

علی حجرگشت اظهارداشت: در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، رویکرد پژوهش محور و تحقیقی از الزامات جدی است و کم توجهی به این اصل مهم، آموزش و پرورش را از رسالت خود دور می کند.

نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی البرز آغاز به کار کرد 

وی یادآورشد: زیرساخت پژوهش بیش از هرجای دیگر باید ابتدا در مدارس فراهم شود تا با تربیت نیروهای مستعد و خلاق از اتلاف منابع و انجام کارهای تکراری پرهیز شود.

حجرگشت با بیان اینکه برای حل مسائل امروز و آینده جامعه، داشتن دانش پایه لازم و ضروری است، تصریح کرد: جامعه‌ای توانایی حل مساله را دارد که این ظرفیت و توانمندی در آن به وجود آمده باشد و از پژوهش به نحو مطلوب برای حل مشکلات جامعه استفاده شود.

وی ادامه داد: باید به آموزش و پرورش خلاق و تفکر محور روی آورد چون گسترش فرهنگ پژوهش و پرسشگری یک شعار اساسی در آموزش و پرورش بوده و تربیت دانش آموزان پژوهشگر و جستجوگر مهمترین رسالت آموزش و پرورش است.

وی تاکید کرد: هر ساله حضور پر شور آموزش و پرورش در نمایشگاه استانی پژوهش نشان دهنده توجه اموزش و پرورش به این موضوع مهم و اساسی است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha