برف و سرما مراجعه داوطلبان به پایگاههای اهدای خون خراسان رضوی را کاهش داد

مشهد- ایرنا- سرپرست واحد برنامه‌ریزی جذب و نگهداری اهداکنندگان اداره ‌کل انتقال خون خراسان رضوی گفت: سرمای هوا و بارش و برف سبب کاهش شدید مراجعه داوطلبان به پایگاه‌های اهدای خون استان در هفته جاری شده است که ادامه این روند کاهش ذخایر خونی را در بردارد.

دکتر محمد شریف ‌الحسینی روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه به طور میانگین ۲۵ درصد از مراجعه کنندگان به دلایل مختلف پزشکی شرایط اهدای خون را ندارند، افزود: روزانه باید بین ۶۵۰ تا ۷۰۰ نفر داوطلب برای اهدای خون مراجعه کنند تا نیاز خون استان خراسک ان رضوی تامین شود که اکنون این رقم کاهش قابل توجهی یافته است.

وی با بیان اینکه نیاز به خون همیشه هست و یک بار اهدای خون کافی نیست، بیان کرد: از مجاوران و زائران بارگاه ملکوتی حضرت رضا (ع) تقاضا می شود با حضور خود در پایگاه‌ها و مراکز اهدای خون استان به یاری بیماران نیازمند بشتابند.

شریف ‌الحسینی افزود: از ابتدای امسال تاکنون ١٣١ هزار و ٨٧٨ نفر داوطلب به پایگاه های انتقال خون استان خراسان رضوی مراجعه کردند که ٩٩ هزار و ٥٨٩ نفر موفق به اهدای خون شده اند، این میزان نسبت به مدت مشابه سال قبل پنج درصد رشد داشته است.

سرپرست واحد برنامه‌ریزی جذب و نگهداری اهداکنندگان اداره ‌کل انتقال خون خراسان رضوی ادامه داد: همه پایگاههای اهدای خون مشهد هر روز به غیر از ایام تعطیل در شیفت صبح آماده پذیرش داوطلبان اهدای خون هستند، همچنین پایگاه اهدای خون امام رضا (ع) در شیفت عصر نیز آماده خدمت رسانی به اهدا کنندگان است.

اداره‌ کل انتقال خون خراسان رضوی وظیفه تامین خون ۶۲ بیمارستان این استان را بر عهده دارد.

هم‌اکنون ۱۳ پایگاه انتقال خون در مشهد و دیگر شهرهای خراسان رضوی فعالیت دارند که از این تعداد ۶ پایگاه امام رضا (ع)، شهید سلیمانی، شهید کریمی، سناباد، امید و مهر در مشهد و پنج پایگاه در شهرهای سبزوار، تربت‌حیدریه، نیشابور، قوچان و گناباد استقرار دارند و ۲ مرکز اهدای خون نیز در شهرستانهای تربت‌جام و کاشمر فعال هستند.

استان ۶ میلیون و ۸۰۰ هزار نفری خراسان رضوی، سومین تولیدکننده خون در کشور پس از استان‌های تهران و فارس است.

از ۱۸۹ هزار و ۶۳ داوطلب اهدای خون که پارسال به مراکز انتقال خون این استان مراجعه کرده بودند، ۱۴۲ هزار و ۸۷۴ نفر موفق به اهدای خون شدند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha