۱۵ آذر ۱۴۰۱، ۱۱:۱۸
کد خبرنگار: 782
کد خبر: 84962582
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

مردم انگلیس توان مقابله با تورم را ندارند

۱۵ آذر ۱۴۰۱، ۱۱:۱۸
کد خبر: 84962582
مردم انگلیس توان مقابله با تورم را ندارند

تهران – ایرنا –تحقیقات صورت گرفته در انگلیس نشان می دهد هزینه زندگی با تورم همخوانی نداشته و مصرف کنندگان انگلیسی توان مقابله با تورم موجود در این کشور را ندارند.

به گزارش روز سه شنبه ایرنا، خبرگزاری رویترز با انتشار این خبر افزود: تامین موادغذایی تخفیف دار آنهم از نوع اتمام تاریخ انقضا، نسبت به سایر هزینه های زندگی در اولویت مردم انگلیس قرار دارد.

شرکت «بارکلی کارت» (Barclaycard) ؛ بزرگترین شرکت تولیدکننده ی کارت های اعتباری در انگلیس، اعلام کرد با بررسی که بر روی کارت های اعتباری «دبیت» خود که در اختیار مصرف کنندگان انگلیسی قرار دارد؛ به عمل آورده نشان می دهد که تنها ۳.۹ درصد افزایش تراکنش در ماه نوامبر و نسبت به مدت مشابه سال قبل آن داشته است.

مردم انگلیس توان مقابله با تورم را ندارند

نگرانی از هزینه انرژی بر اقتصاد خانواده

این گزارش می افزاید: حدود ۹۴ درصد از شهروندان انگلیسی که از سوی بارکلی کارت، مورد نظرسنجی قرار گرفتند، گفتند که نگران تأثیر افزایش قبوض انرژی خانوار بر امور مالی و اقتصادی خود هستند.

«اسمه هاروود» (Esme Harwood) مدیربارکلی کارت دراین باره به رویترز گفت: "این بررسی نشان دهنده کاهش هزینه‌های غیرضروری در پوشاک، فروشگاه‌های بزرگ و رفتن به رستوران‌ها است، بسیاری از انگلیسی‌ها قصد دارند برای صرفه‌جویی در مخارج زندگی، هزینه‌های جشن (کریسمس) را برای خرید هدایا و برگزاری مهمانی‌ها کاهش دهند."

این گزارش می افزاید: در همین حال، داده‌های کنسرسیوم خرده‌فروشی انگلیس موسوم به «بی‌آر‎سی» (BRC) که فقط هزینه‌های فروشگاه‌ها را پوشش می‌دهد، افزایش سالانه ۴.۲ درصدی فروش را پس از افزایش ۱.۶ درصدی در اکتبر نشان می‌دهد که آنهم فقط برای تهیه مواد غذایی هزینه شده است.

هلن دیکینسون، مدیر اجرایی BRC، گفت: "با تخفیف های جمعه سیاه که آغاز فصل خرید جشن کریسمس بود، هرچند فروش افزایش یافت ، اما با این حال، رشد فروش بسیار کمتر از تورم فعلی باقی ماند که نشان می دهد حجم (خرید) نسبت به سال گذشته کاهش یافته است.

مردم انگلیس توان مقابله با تورم را ندارند
افزایش خرید مواد غذایی ای که به خاطر نزدیک شدن تاریخ انقضا تخفیف خورده اند

انگلیس ها بدنبال خرید موادغذایی تاریخ منقضی

ماه گذشته «تسکو» (Tesco) ، بزرگترین سوپرمارکت زنجیره ای در انگلیس، اعلام کرد که بدتر شدن بحران هزینه زندگی در انگلیس منجر به افزایش شدید تعداد خریدارانی شده که به دنبال مواد غذایی که تاریخ انقضای آنها در حال اتمام است، می باشند.

به گزارش ایرنا، درحالی رویترز از عدم همخوانی تورم و هزینه زندگی درانگلیس خبر می دهد که کنفدراسیون صنعت بازرگانی انگلیس «سی‌بی‌آی» (CBI) در جدیدترین پیش‌بینی از شرایط اقتصادی این کشور برای سال‌های آتی، دورنمایی تیره را برای رشد طولانی مدت ترسیم کرد و افزود: اقتصاد انگلیس در مسیر فشردگی ۰.۴ درصدی برای سال آینده است.

این گزارش می‌افزاید: پس از آغاز درگیری میان روسیه و اوکراین، افزایش بهای گاز طبیعی و همچنین بهبود نصفه و نیمه شرایط بازار کار در دوره پسا کرونا در کنار ضعف در بخش سرمایه گذاری و بهره وری،‌ به شدت به اقتصاد انگلیس آسیب وارد کرده است.

کنفدراسیون صنعت بازرگانی انگلیس، برای اواخر ۲۰۲۳ و اوایل ۲۰۲۴، افزایش بی‌کاری تا نرخ ۵ درصد (از ۳.۶ درصد حال حاضر) را پیش‌بینی می‌کند.

سی‌بی‌آی همچنین می‌گوید: تورم در انگلیس که در ماه اکتبر با ۱۱.۱ درصد به بیشترین نرخ خود در ۴۱ سال گذشته رسیده بود با شیبی آهسته در سال آینده به ۶.۷ درصد کاهش پیدا می‌کند و در نهایت در ۲۰۲۴ به ۲.۹ درصد خواهد رسید.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha