۱۵ آذر ۱۴۰۱، ۱۲:۱۰
کد خبرنگار: 2105
کد خبر: 84962476
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پنج طرح گازرسانی توسط شرکت گاز کردستان در هرمزگان آغاز شد

سنندج- ایرنا- مدیرعامل شرکت گاز کردستان گفت: این شرکت به عنوان معین، پنج طرح گاز رسانی را در استان هرمزگان اجرا می‌کند که بخشی از آن هم اکنون در حال انجام است.

احمد فعله‌گری روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: گازرسانی به مجتمع روستایی "کوه شا" در شهرستان حاجی آباد استان هرمزگان به عنوان یکی از این طرح ها هم اکنون در مرحله مناقصه گذاری و انتخاب پیمانکار است که در صورت اتمام این مرحله، بلافاصله مراحل تجهیز کارگاه و عملیات گازرسانی آغاز می‌شود.

وی افزود: این طرح پنج مرحله است که شامل ۱۰۳ کیلومتر خط انتقال ۱۰ اینچ، یک ایستگاه سی جی اس (CGS) با ظرفیت ۳۰ هزار متر مکعبی، ۲ ایستگاه تی بی اس (TBS) با ظرفیت ۱۰ هزار متر مکعبی، یک ایستگاه ریسور، یک ایستگاه لانچر، ۲ ایستگاه بین راهی و چهار ایستگاه سی پی اس (CPS) برای گازرسانی به شهر، روستاها و صنایع محور فارغان سرگز احمدی است که پیمانکار آن انتخاب شده و در مرحله تجهیز کارگاه است.

مدیرعامل شرکت گاز کردستان یادآور شد: پروژه دوم شامل یک ایستگاه تی بی اس با ظرفیت ۲ هزار و ۵۰۰ متر مکعب، ۶۰۰ متر خط تغذیه چهار اینچ فلزی، ۶۵ کیلومتر شبکه گازرسانی پلی اتیلن و ۵۵۰ علمک به ۱۲ روستای محور شهرستان کوه شا است که این طرح نیز اکنون در مرحله انتخاب پیمانکار است.

فعله‌گری ادامه داد: طرح سوم هم شامل ۷۰ کیلومتر شبکه و ۴۰۰ علمک برای گازرسانی به ۱۳ روستا کوه شا شمالی است که در مرحله تهیه پکیچ است و بزودی شروع می‌شود.

وی درباره پروژه چهارم هم گفت: این طرح شامل احداث یک ایستگاه سی جی اس (CGS) با ظرفیت ۳۰ هزار متر مکعب، یک ایستگاه تی بی اس (TBS) با ظرفیت ۱۰ هزار متر مکعب جهت گاز رسانی به شهر، صنایع و ۱۸ روستای محور فارغان - سرگز احمدی با اجرای ۱۹۸ کیلومتر شبکه، ۱۸ کیلومتر خط تغذیه و سه هزار و ۱۲۰ علمک است که در سال جاری پیمان سپاری آن انجام حواهد شد.

مدیرعامل شرکت گاز کردستان اضافه کرد: طرح پنجم شامل ۱۶۳ کیلومتر شبکه و یک هزار و ۵۰۰ علمک برای گازرسانی به ۲۵ روستای شهر سرگز احمدی است که در سال آینده پیمان سپاری آن اجرایی خواهد شد.

فعله‌گری افزود: کل پروژه گاز رسانی به ۲ شهر سرگز احمدی و فارغان استان هرمزگان شامل ۹۷ روستا است که طراحی ۶۸ روستا به اتمام رسیده است و در مرحله انتخاب پیمانکار و اجرا است و برنامه ریزی های اولیه جهت طراحی ۲۹ روستای دیگر با همکاری شرکت گاز استان هرمزگان انجام شده است، ضمن اینکه گاز رسانی به تعدادی واحد صنعتی هم در استان هرمزگان اجرا و در سال ۱۴۰۲ به شبکه سراسری گاز طبیعی متصل می شود.

هرمزگان یکی از استان‌های جنوبی ایران است که در شمال تنگه هرمز قرار گرفته‌ و مرکز آن، بندرعباس است.

در حال حاضر ۳۲ شهر، هزار و ۵۰۲ روستا با ضریب نفوذ ۱۰۰ درصد جمعیت شهری و ۹۸.۵ درصد جمعیت روستایی استان از خدمات شرکت گاز کردستان برخوردار هستند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha