پنج هزار میلیارد ریال برای توسعه کشاورزی کوهرنگ چهارمحال و بختیاری مصوب شد

شهرکرد- ایرنا- فرماندار کوهرنگ با اشاره به خدمات دولت سیزدهم در این شهرستان گفت: برای توسعه بخش کشاورزی این شهرستان پنج هزار میلیارد ریال در سفر رییس‌جمهور به چهارمحال و بختیاری مصوب شد.

شهباز اکبری روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا تاکید کرد: با جذب و هزینه‌کرد این اعتبارات هدف‌گذاری‌های دولت سیزدهم در توسعه، پیشرفت و ارتقای کمی و کیفی حوزه کشاورزی شهرستان کوهرنگ محقق می‌‎شود.

وی افزود: در یک‌سال اخیر ۴۰۰ هکتار از باغ‌های افسرآباد کوهرنگ که به‌علت مشکلات کم‌آبی رها شده و در دولت‌های قبلی اعتباری برای آب‌رسانی به آن‌ها در نظر گرفته نشده بود، با ترمیم شبکه آب‌رسانی و رفع اشکال پُمپاژ وارد مدار و از سیستم آب‌رسانی سنتی خارج شد.
اکبری اشاره به ظرفیت بالای کوهرنگ در زمینه آب و کشاورزی اشاره و تصریح کرد: این در حالی است که برای طرح‌های آبی این شهرستان در دولت گذشته اقدام خاص و زیربنایی انجام نشده بود.

وی یادآور شد: در یک‌سال اخیر و براساس سیاست‌های دولت سیزدهم مبنی بر خدمات‌رسانی به مناطق کمترتوسعه‌یافته کشور مانند کوهرنگ ۳۰ کیلومتر از کانال‌های کشاورزی این شهرستان با هدف ارتقای کمی و کیفی در تولید محصولات کشاورزی و بهره‌برداری بهینه از منابع آب لای‌روبی شد.

فرماندار کوهرنگ با اشاره به تسطیح جاده‌های بین‌مزارع کشاورزی این شهرستان در یک‌سال گذشته اظهار داشت: با اقدامات دولت سیزدهم در این مدت مردم نسبت به گذشته اُمیدوار شده و روحیه نشاط بین آنان افزایش یافته است.

اکبری با اشاره به ترمیم هفت سربند مهم کشاورزی در کوهرنگ با هدف هدایت بهینه آب به زمین‌های کشاورزی اظهار داشت: با توجه به ظرفیت این شهرستان در زمینه کشاورزی، توسعه کشت گیاهان دارویی معطر در دستور کار قرار گرفته است.

به گزارش ایرنا، چلگرد مرکز شهرستان کوهرنگ در ۹۰ کیلومتری مرکز چهارمحال و بختیاری واقع شده است.

آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی، رییس‌جمهور در ادامه سفرهای استانی خود روز پنجشنبه ۱۹ خردادماه سال‌جاری به‌همراه تعدادی از اعضای هیات دولت سیزدهم به چهارمحال و بختیاری سفر کرد تا از نزدیک مسائل این استان را مورد بررسی قرار دهد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha