فوتسال یزد در آستانه حذف از لیگ کشور

۱۵ آذر ۱۴۰۱، ۸:۱۱
کد خبر: 84962387
کاظم سبحان‌زاده
فوتسال یزد در آستانه حذف از لیگ کشور

یزد- ایرنا - تیم فوتسال صبا یزد تنها نماینده استان یزد در لیگ دسته اول قهرمانی باشگاه‌های کشور در فصل جاری است که به دلیل مشکلات مالی توانایی حضور در رقابت‌ها را ندارد و در آستانه حذف از این مسابقات قرار دارد .

به گزارش ایرنا، تیم فوتسال صبای یزد تنها نماینده استان یزد در این رقابت‌ها طبق برنامه فدراسیون و کمیته فوتسال کشور در روز پنجشنبه هفته جاری ۱۷ آذرماه ۱۴۰۱ در اولین دیدار خود باید به مصاف تیم مدعی نفت امیدیه استان خوزستان برود.

فصل جدید لیگ دسته اول فوتسال قهرمانی کشور با حضور ۲۷ تیم در سه گروه به صورت دوره‌ای و رفت و برگشت زیرنظر فدراسیون فوتبال برگزار می‌شود و در پایان از هر گروه ۲ تیم به مرحله نهایی صعود و در نهایت ۲ تیم جواز حضور در لیگ برتر کشور را کسب می‌کنند.

حریفان تیم فوتسال صبا در لیگ کشور

بر اساس قرعه کشی صورت گرفته تیم فوتسال صبای یزد در گروه اول این رقابت‌ها با تیم‌های شهروند ساری، فولاد هرمزگان، کوثر اصفهان، سبحان فلز گرمسار، شهدای ایلام، آروین قالاماکو، نفت امیدیه خوزستان و نماینده فوتسال تهران همگروه است .

در گروه دوم تیم‌های ملی حفاری، ایرالکو اراک، رعد اصفهان، استعدادهای درخشان مشهد، بوتاپارس البرز، ره سو تبریز، هیات فوتبال داراب، مقاومت تهران و کارآوران زرند کرمان و همچنین در گروه سه تیم‌های پاس تهران، شهرداری ساوه، اسپیناس زنجان، بارمان خمینی شهر، مس سرچشمه، جندی شاپور دزفول، عقاب نیروی هوایی تبریز، شاهین کرمانشاه و پیشگامان وحدت فین کاشان حضور دارند.

مسابقات لیگ دسته اول فوتسال قهرمانی باشگاه‌های کشور طی هفته‌های آینده زیرنظر فدراسیون آغاز و در پایان تیم‌های اول و دوم به لیگ برتر کشور صعود می‌کنند و تمامی تیم‌ها برای حضور در لیگ امسال تمرینات خود را با انجام مسابقات تدارکاتی انجام دادند .

تیم فوتسال صبای یزد در ۲۷ مردادماه امسال در چارچوب مرحله نهایی مسابقات لیگ دسته ۲ فوتسال قهرمانی باشگاه‌های کشور که در سالن ورزشی طلائیه یزد برگزار شد، در دیداری خانگی با پیروزی سه بر ۲ بر تیم چاپ معلم سنندج به لیگ دسته اول فوتسال قهرمانی باشگاه‌های کشور صعود کردتیم فوتسال صبای یزد در ۲۷ مردادماه امسال در چارچوب مرحله نهایی مسابقات لیگ دسته ۲ فوتسال قهرمانی باشگاه‌های کشور که در سالن ورزشی طلائیه یزد برگزار شد، در دیداری خانگی با پیروزی سه بر ۲ بر تیم چاپ معلم سنندج به لیگ دسته اول فوتسال قهرمانی باشگاه‌های کشور صعود کرد.

در این خصوص مدیرعامل باشگاه فرهنگی ورزشی صبای یزد با بیان اینکه تمرینات و مسابقات تدارکاتی تیم صبا برای حضور در لیگ دسته اول فوتسال کشور از مدت‌ها قبل در استان آغاز شد و قرعه کشی و زمان و برنامه مسابقات اعلام شده است اما به دلیل نبود حامی مالی توانایی تامین هزینه‌ها و حضور در رقابت‌ها ندارد.

سیدعزیز یوسنی افزود: برای حفظ تنها سهمیه فوتسال استان در لیگ دسته اول کشور باید از سوی مسئولان اجرایی و ورزشی حمایت لازم صورت گیرد و حاملی مالی تیم نیز مشخص شود تا مشکل صبا برای حضوری موفق در رقابت‌های امسال رفع شود.

همچنین معاون توسعه ورزش اداره‌کل ورزش و جوانان یزد گفت: تیم فوتسال صبا یزد بعداز مدت‌ها در لیگ دسته یک حضور یافته که برای ماندگاری آن تاکنون با چند واحد صنعتی صحبت شده ولی تا این لحظه اتفاقی برای حمایت از این تیم صورت نگرفته است.

فوتسال یزد در آستانه حذف از لیگ کشور

سید احمد هاشمی افزود: تاکنون اداره‌کل ورزش و جوانان یزد ماموریت خود برای حل مشکل مالی صبا انجام داده و امیدواریم قول یک و نیم میلیارد تومانی واحدهای صنعتی برای ماندگاری تیم صبا در سه مرحله تامین و واریز شود .

پیگیری مطالبات تیم صبا یزد

وی اظهار کرد: تمامی تلاش این اداره‌کل حل مسایل تیم‌ها و باشگاه‌ها در چارچوب مقررات برای حضوری قوی و آبرومند تیم‌های مختلف استان در تمامی رشته‌های لیگ‌های کشوری است و امید است با حمایت و همراهی بخش خصوصی و حامیان مالی مشکلات رفع شود.

برای استان یزد با وجود معادن و واحدهای تولیدی و صنعتی فراوان بزرگ و کوچک، پذیرفته نیست که در سطح فوتسال و فوتبال اول کشور برخی تیم‌ها به علت مشکل مالی نتوانند در لیگ و دفاع از نام یزد حضوری موثر و فعال داشته باشند.

هم‌اکنون حدود۱۰ تیم فوتسال استان یزد در لیگ‌های کشوری و ۸۰ تیم در تمامی رده‌های سنی در لیگ استان حضور دارند و صبا تنها نماینده این رشته جذاب در لیگ دسته اول کشور است که کاری سخت برای صعود به لیگ برتر در پیش دارد ۱۰ تیم فوتسال استان یزد در لیگ‌های کشوری و ۸۰ تیم در تمامی رده‌های سنی در لیگ استان حضور دارند و صبا تنها نماینده این رشته جذاب در لیگ دسته اول کشور است که کاری سخت برای صعود به لیگ برتر در پیش دارد.

هم‌اکنون تیم‌ فوتبال چادرملو اردکان در لیگ دسته اول، تیم شهید قندی در لیگ دسته دوم و تیم‌های یزدلوله و میرک‌ کیش مهریز در لیگ دسته سه کشور به نمایندگی از این استان حضور دارد که سهم یزدی‌ها در سطح بالای این رشته قابل قبول نیست.

۳۰ تیم فوتبال، فوتسال و فوتبال ساحلی یزد در لیگ‌های کشوری حضور دارد و در زمینه فوتبال ساحلی تیم های یزدی داعیه دار قهرمانی در لیگ برتر هستند و همواره بازیکنانی از این استان عضو تیم ملی ساحلی کشور هستند.

استان یزد با یک میلیون و ۲۵۰ هزار نفر جمعیت ۴۷ هیات ورزشی و ۶۲ هزار ورزشکار زیرپوشش بیمه ورزشی دارد که ۲ هزار فضای ورزشی باز و مسقف در ۱۱ شهرستان در رشته های مختلف فعالیت می کنند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha