آلودگی خاک با توسعه افسارگسیخته صنایع

تهران - ایرنا - نماینده ولی‌فقیه در وزارت جهاد کشاورزی با بیان اینکه توسعه افسارگسیخته صنایع، خاک را روزبه‌روز آلوده‌تر می‌کند، گفت: خاک و آب امانت الهی و میراث تمدنی کشور هستند و باید برای صیانت از این میراث تلاش کنیم.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا، «سید حسن ربانی» امروز دوشنبه در همایش روز جهانی خاک که با حضور وزیر جهاد کشاورزی، سفرای برخی کشورها و نماینده فائو در سالن خوشه وزارت جهاد کشاورزی برگزار شد، افزود: انسان برای منافع خود بدون رعایت مسایل زیست محیطی از کودها و سموم شیمیایی استفاده می‌کند که پساب‌های صنعتی و ضایعات شهری خاک را آلوده می‌کند.

نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی با بیان این که امروز با چالش بین‌المللی در مورد آلودگی خاک روبرو هستیم اظهار داشت: همایش‌ها و گردهمایی‌های بسیاری در این زمینه در دنیا برگزار می‌شود؛ اما هنوز هم برای این چالش راهکاری یافت نشده و تمام کشورهای توسعه یافته با تمام توان از منابع خاک استفاده می‌کنند.

وی تصریح کرد: خاک و آب امانت الهی هستند و باید به نحوی مناسب از آنها استفاده شود تا به نسل‌های آینده منتقل شود که در این خصوص نیازمند رشد علم و دانش هستیم.

ربانی گفت: بنابراین باید برای حفاظت از آب و خاک کشور علاوه بر فرهنگ‌سازی عمومی، با وضع قوانین مناسب برای آلاینده‌ها، با متخلفان نیز برخورد جدی شود.

به گزارش ایرنا، مراسم بزرگداشت روز جهانی خاک امسال با شعار "خاک سرآغاز غذا" در ۱۴ آذر ماه به صورت ملی در تهران با محوریت معاونت آب و خاک و مشارکت دفتر نمایندگی سازمان غذا و کشاورزی ملل متحد (فائو) در ایران، انجمن علوم خاک ایران با هدف فرهنگ‌سازی و توجه به مقوله مدیریت و حفاظت از منابع خاک کشور برگزار شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha