معاون استاندار کرمانشاه: ۷۰ درصد تعهدات اشتغال سال ۱۴۰۱ استان محقق شده است

کرمانشاه - ایرنا - معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمانشاه با اشاره به تعهد پنج درصدی کاهش نرخ بیکاری استان؛ گفت: خوشبختانه از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از ۷۰ درصد تعهدات ایجاد اشتغال استان محقق شده است.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا، «بهزاد باباخانی» در جلسه کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری استان کرمانشاه افزود: براساس تعهد سند کاهش نرخ بیکاری استان کرمانشاه در سال ۱۴۰۱ باید بیش از ۴۶ هزار فرصت شغلی ایجاد شود که تاکنون بیش از ۳۲ هزار شغل آن یعنی ۷۰ درصد از تعهدات ایجاد شده است.

وی در ادامه ایجاد اشتغال را از دغدغه های اصلی مدیران استان کرمانشاه عنوان کرد و گفت: امسال برای کاهش نرخ بیکاری تعهد پنج درصدی داریم که خوشبختانه تاکنون ۷۰ درصد آن محقق شده است.

باباخانی همچنین با قدردانی از تلاش مدیران و مسئولان در خصوص اشتغال های ایجاد شده، یادآوری کرد: در در استای اجرای تعهد کامل سند کاهش نرخ بیکاری استان همه باید در این زمینه تلاش مضاعف داشته باشیم.

به گزارش ایرنا؛ براساس گزارش مرکز آمار نرخ بیکاری استان کرمانشاه که در بهار امسال ۱۵.۴ درصد بود در تابستان سال جاری به ۱۳.۶ درصد کاهش یافت.

بر اساس آخرین آمار رسمی، استان کرمانشاه ۹۸ هزار بیکار دارد که از این تعداد ۳۸ هزار نفر معادل ۴۰ درصد دانش آموختگان دانشگاهی هستند.

اکنون هزار و ۲۷ واحد صنعتی با سرمایه‌گذاری ۳۸ هزار و ۴۹۹ میلیارد ریال در استان کرمانشاه وجود دارد که ۳۰ هزار و ۲۸۴ نفر در آنها مشغول به کار هستند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha