ارزش کل معاملات بورس استان سمنان امسال ۳۹۲ میلیارد تومان بود

سمنان- ایرنا- مدیر بورس منطقه‌ای سمنان گفت: ۳۹۲ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان ارزش کل معاملات بورس استان از ابتدای سال ۱۴۰۱ تا پایان آبان بود.

فاطمه امیرجان روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا ابراز داشت: از بر پایه گزارش‌ها معاملات بورس استان سمنان از ابتدای امسال تا پایان آبان ماه ۴۷ درصد مربوط به خرید و ۵۳ درصد مربوط به فروش بود.

وی بیان کرد: ارزش معاملات بورسی استان سمنان از ابتدای فروردین تا پایان آبان امسال مربوط به ۹ شرکت است و معاملات برخط گروهی درنظر گرفته نشده و اگر در گزارش لحاظ شود، حجم معاملات پنج برابر می‌شود.

مدیر بورس منطقه‌ای سمنان تصریح کرد: برآیند داده‌ها نشان می‌دهد میزان داد و ستد و وضعیت بازار بورس استان سمنان مطلوب نبود.

امیرجان با بیان اینکه فعالیت شعبه و تالار بورسی در منطقه ارزش بالاتری دارد، تصریح کرد: ۴۵ کارگزاری در استان سمنان فعال است که از این تعداد ۲۱ نمایندگی، پنج شعبه معاملاتی، ۱۰ تالار اختصاصی و ۹ دفتر پذیرش است.

وی یادآور شد: ۶ واحد صنعتی استان سمنان با ارزش بازار ۱۰ هزار میلیارد تومان در بازار بورس پذیرفته شد و سهام این شرکت‌ها داد و ستد می‌شود.

مدیر بورس منطقه‌ای سمنان خاطرنشان کرد: فعالیت چهار واحد تولیدی استان سمنان در بازار بورس و ۲ واحد تولیدی در بازار فرابورس است.

امیرجان تصریح کرد: کارخانه های سیمان شاهرود، شکر شاهرود، شرکت فروسیلیس ایران در سمنان، و شرکت معدنی املاح در گرمسار، در بازار بورس فعالیت دارند.
مدیر بورس منطقه‌ای سمنان یادآور شد: شرکت معدنی املاح گرمسار با نماد شاملا، فروسیلیس ایران با نماد فروس، سیمان شاهرود با نماد سرود و شکر شاهرود با نماد قشکر، در بازار بورس فعال است.

بیشتر بخوانید: مدیر بورس منطقه‌ای سمنان: سهام ۶ واحد تولیدی استان در بورس و فرابورس معامله می‌شود

با راه اندازی تالار بورس سمنان و اتصال آن به تالار بورس تهران، ضمن توسعه سرمایه‌گذاری عمومی، شهروندان استان سمنان می‌توانند به راحتی و همزمان در انواع داد و ستدهای بورس مشارکت فعال داشته باشند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha