۱۳ آذر ۱۴۰۱، ۱۰:۳۰
کد خبرنگار: 898
کد خبر: 84960543
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

همراه داشتن زنجیر چرخ در جاده های کوهستانی البرز الزامی است

کرج - ایرنا - رییس پلیس راه البرز گفت: با توجه به بارش برف در محورهای مختلف این استان ، همراه داشتن زنجیر چرخ به ویژه در جاده های کوهستانی الزامی است.

سرهنگ پیمان کرمی روز یکشنبه در گفت وگو با ایرنا اظهار داشت: به مسافرانی که قصد تردد از محورهای مواصلاتی البرز را دارند توصیه می شود در صورتی که ضرورتی ندارد سفرخود را به زمان دیگر موکول کنند.

وی اضافه کرد: در صورت ضرورت انجام سفر در جاده های البرز ، رانندگان خودروهای خود را به لوازم ایمنی ، تجهیزات زمستانی، چراغ های مه شکن و زنجیر چرخ مجهز کنند.

رییس پلیس راه البرز تاکید کرد: سالم بودن بخاری و برف پاک کن خودرو، همراه داشتن تجهیزات زمستانی، لباس گرم و غذای کافی از دیگر توصیه های پلیس راه البرز به رانندگان است .

کرمی افزود: با توجه به بارش برف در استان البرز چند مورد تصادف خسارتی و واژگونی وسیله نقلیه درراه های این استان رخ داد که رانندگان دراین شرایط باید ضمن رعایت سرعت مطمئنه فاصله طولی با خودرویی جلویی را رعایت کنند.

رییس پلیس راه البرز یادآورشد: یکی از علل افزایش تصادف در شرایط بارشی، کاهش ضریب اصطکاک لاستیک ها با زمین و همچنین کاهش دید رانندگان است که بایستی از لاستیک مناسب این فصل استفاده شود تا به افزایش ایمنی سرنشینان خودرو کمک کند.

کرمی گفت: رانندگان در مواقع سر خوردن خودرو از ترمز پرهیز کنند چرا که با قفل شدن چرخ ها پس از ترمز گرفتن، خودرو منحرف خواهد شد.
وی گفت: رانندگان با توجه به لغزندگی سطح جاده ها ضمن رعایت قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی، با سرعت مطمئنه حرکت کرده و از سبقت غیر مجاز و تغییر ناگهانی مسیر جدا خودداری کنند.

رییس پلیس راه البرز بیان داشت: اکنون در تمام راه های البرز شاهد بارش برف هستیم اما در آزادراه غدیر به سمت ماهدشت کولاک و برف شدید درحال بارش است که سبب کاهش دید رانندگان شده است.

وی به رانندگان توصیه کرد علاوه بر حفظ آرامش و رعایت نکات ایمنی، مقررات راهنمایی و رانندگی را مورد توجه قرار دهند.

مرکز کنترل ترافیک پلیس راه ناجا با شماره تلفن ۸۸۲۵۵۵۵۵ به صورت شبانه روزی پاسخگوی وضعیت راه‌های کشور و آماده امدادرسانی به حادثه دیدگان احتمالی است.
۱۸ درصد ترافیک جاده‌ای کشور مربوط به راه‌های استان البرز است و در زمان تعطیلی‌ها بر میزان ترافیک در یک هزار و ۵۰۴ کیلومتر آزاد راه، بزرگراه، راه اصلی و فرعی این استان افزوده می‌شود.
جاده کرج - چالوس به مسافت ۱۶۰ کیلومتر نیمی از آن در حوزه جغرافیایی استان البرزو مابقی در حوزه جغرافیایی استان مازندران قرار دارد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha