طائب: آمریکا با جنگ ترکیبی به دنبال هویت‌زدایی از نظام‌اسلامی است

قم - ایرنا - مشاور عالی فرمانده کل سپاه پاسداران با بیان اینکه انقلاب اسلامی در طول ۴۳ سال هویت‌های جدیدی مانند دفاع مقدس، مقاومت، خدمت و پیشرفت را پدید آورده‌است گفت: آمریکا می‌خواهد با جنگ ترکیبی این هویت‌ها را در افکار عمومی مخدوش و از بین ببرد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت‌الاسلام حسین طائب شنبه شب در ادامه سلسله نشست‌های تحلیلی سیاسی بصائر در مدرسه علمیه شهید صدوقی قم افزود: آمریکایی‌ها برای تثبیت اقتدار و تسلط خود بر دنیا اقداماتی از جمله راه‌اندازی جنگ روسیه با اوکراین، جنگ چین با تایوان و نافرمانی مدنی در چین، همچنین بی‌ثباتی کشورهای مقاومت و اغتشاش در ایران را هدف‌گذاری کرده‌اند.

وی اظهار داشت:‌ جنگ اوکراین را به دلیل فرسایشی شدن آن نتوانستند به اتمام برسانند و فهمیدند توانایی اداره جنگ تایوان را ندارند. آمریکا قبلا در راهبردهای دفاعیش می‌گفت، دو جنگ یک دفاع، اما امروز می‌گوید جنگ یا دفاع، چرا که توانایی لازم را برای کنترل و اداره جنگ ها را ندارد.

طائب با ذکر اینکه انقلاب‌اسلامی در طول ۴۳ سال هویت‌های جدیدی مانند دفاع مقدس، مقاومت، خدمت و پیشرفت درست کرده‌ گفت: آمریکا می‌خواهد با جنگ ترکیبی این هویت‌ها را در افکار عمومی مخدوش و بر مبنای نظم جهانی هویت‌سازی کند.

وی در ادامه با بیان اینکه آمریکا برای هویت‌زدایی از انقلاب اسلامی اقدام‌های مختلفی را انجام می‌دهد گفت: نخستین اقدام آن، شبهه‌افکنی و طراحی سئوال راهبردی و عملیاتی تاکتیکی نسبت به این هویت‌هاست.

مشاور عالی فرمانده ‌کل سپاه پاسداران درخصوص اغتشاشات خاطرنشان کرد: طرح آمریکایی‌ها این بود که از دانشگاه‌ها و با مواردی از قبیل حجاب، سلف سرویس ، خوابگاه و مسائل معیشتی دانشجویان شروع کنند، بعد نیز به فرهنگیان و سایر اقشار تسری دهند، پس از آن هم از قشری به قومی و از قومی به مذهبی تبدیل نمایند.

وی در ادامه افزود: اگر همه این کارها انجام می‌شد، نیروهای خشن، مسلح و منافقان به مراکز حساس حمله کنند، آخر هم در زندان‌ها را باز کنند و بگویند موفق شدیم.

طائب گفت: با مطرح شدن موضوع مرحوم مهسا امینی همه این نقشه‌ها به هم ریخت و به شکل نامنظم همه کارها را انجام دادند، فراجا درگیر مساله اربعین بود، همه تلاش انگلیسی‌ها و آمریکایی‌ها و غربی‌ها این بود که امسال راهپیمایی اربعین شکل نگیرد.

وی گفت: فراجا چون مشغول امور مربوط به راهپیمایی اربعین بود، در رابطه با فوت خانم مهسا امینی اطلاع رسانی اولیه غفلت کرد و اقدامات لازم را درست انجام نداد، اما دشمنان اخبار دروغ را انتشار دادند.

طائب با بیان اینکه در اغتشاش‌های اخیر تمرکز بر دو موضوع رهبری و مردم است گفت: دشمن به دنبال بی‌تفاوت کردن مردم، و تضعیف رهبری به عنوان سکان‌دار جامعه می‌باشد.

وی همچنین گفت: برآورد آمریکایی‌ها این بود که اگر کفه اغتشاش‌ها و انتخابات داخلی آمریکا و اسرائیل به نفعشان شد، بگویند ما دیگر با ایران در مورد برجام مذاکره نداریم، یک پله بالاتر خواهیم رفت و روی کل مسائل ایران بحث ‌می‌کنیم.

طائب تصریح کرد: الان سنتکام می‌گوید، برآورد سیا در مورد مسائل معیشتی و حجاب اختیاری در ایران اشتباه بود، از این رو شکست را پذیرفتند، و می‌گویند دوباره به مذاکرات برگردیم، اما همه فشارها را به ایران بیاوریم که امتیاز بدهد.

وی همچنین در بخشی از سخنان خود در پاسخ به این سئوالی مبنی بر ارزیابی از زمان پایان اغتشاش‌ها گفت: دشمن می‌خواهد اقدامات میدانی را به سمت اعتصابات ببرد و اغتشاشات فقط روی تقویم امنیتی و در مناسبت‌های مختلف باشد، آمریکایی‌ها چون زمان محدودی دارند، روی راهبرد مهار قدرت ایران متمرکز شده‌اند.

مشاور عالی فرمانده سپاه پاسداران تصریح کرد: اغتشاش‌ها اُفت و خیز دارد، ولی آمریکایی‌ها نمی‌گذارند این فرآیند از بین برود، این دیگر به تولید قدرت ما بستگی دارد، البته به لحاظ امنیتی مساله تقریبا جمع شده است، اما جنگ ادراکی و شناختی نیازمند فعال شدن همه دغدغه مندان انقلاب از جمله طلبه‌ها و دانشجویان است.

وی همچنین گفت: معتقدم روند اغتشاش‌ها نزولی است و به سمت کاهشی می رود، اما در مناسبت‌ها اُفت و خیز دارد.

وی یادآور شد:دشمن ۴۳ سال کار کرده‌است تا انشقاق مذهبی درست کند، اما به حول قوه اللهی موفق نشدند، اگر در جنگ ترکیبی بد رفتار کنیم، دچار مشکلات فراوانی می‌شویم.

طائب در بخشی از سخنان خود با بیان اینکه دولت سیزدهم کارهای بزرگی انجام داده گفت: آمریکایی‌ها چه جمهوری‌خواه و چه دموکرات می‌گفتند که باید کاری کنیم ایران نفت‌خام بدهد و دارو و غذا بگیرد، اما در همین یک سال‌ اخیر کارهای بزرگی در این حوزه‌ها اتفاق افتاده‌است.

وی گفت: یک زمانی ۶ میلیارد دلار واردات بنزین داشتیم، ولی الان صادرات زیادی داریم، همچنین امسال با وجود افزایش مصرف برق، خاموشی نداشتیم، حتی صادرات برق را هم افزایش داده‌ایم و با ایجاد زیرساخت‌ها صادراتمان بیشتر نیز خواهد شد.

وی سرمایه‌گذاری در مسکن، حمل‌ونقل، هوایی و ریلی را مورد توجه قرار داد و گفت: سال گذشته، ۶ میلیون تُن گندم وارد می‌کردیم و از کشاورز ۴.۵ میلیون تُن می‌خریدیم، ولی امسال بدون کشت پاییزه ۷.۵ میلیون تُن از کشاورز خریدیم، و سه میلیون تن در واردات صرف‌جویی شد.

طائب در تبیین علت این موفقیت خاطرنشان کرد: دولت اتصال غذا را به نفت قطع، و ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال یارانه مستقیم به مردم پرداخت کرده است و ذخایر را نیز پُر کرد.

وی همچنین تصریح کرد: برخی‌ها می‌گویند چرا با قبلی‌ها برخورد نمی‌شود، ولی در پاسخ باید گفت که امروز باید توان خود را به جای دعوای سیاسی جدید، برای نشان دادن کارآمدی خود نشان دهیم.

وی با تاکید بر اینکه بدون هیچ درنگی باید با فساد برخورد شود گفت: تصویر فساد در کشور ما از خود فساد بزرگتر، ولی از مبارزه با فساد کوچکتر است.

رئیس سابق سازمان اطلاع سپاه گفت: در این سازمان، ۹۰ درصد پرونده‌ها که رقم‌هایش نیز بزرگ بود، منجر به صدور حکم و برگشت به بیت‌المال و یا بانک‌ها شد، ولی جامعه برعکس آن فکر می‌کند.

وی همچنین در پاسخ به سئوالی در مورد درگیری‌های آذربایجان خاطرنشان کرد: آمریکایی‌ها در شرایطی نیستند که یک جنگ جدید را در منطقه راه بیندازند، راهبرد ما این است که روابط را با همسایه‌ها، در چهارچوب اصول خودمان، تقویت کنیم، الان دنبال این هستیم که رابطه را با کشور آذربایجان خوب کنیم، اما اگر کسی فکر کند، نقشه جغرافیا را می‌شود عوض کرد، ضرورت دارد که مانور دهیم، ولی این برای بازدارندگی است، دست‌آخر راهبرد باید براساس حسن همجواری و روابط دوستانه باشد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha