نماینده مجلس: ارتقای دانشکده علوم پزشکی مراغه ضروری است

مراغه- ایرنا- نماینده مردم مراغه و عجبشیر در مجلس شورای اسلامی که شامگاه شنبه برای سخنرانی و شرکت در جلسه پرسش و پاسخ با دانشجویان به دانشگاه مراغه رفته بود، بر ارتقا و گسترش این دانشکده تاکید کرد.

به گزارش ایرنا «علی علیزاده» در این جلسه به دیدار اخیرش با وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اشاره کرد و افزود: این ارتقا به چند پیش زمینه از جمله ایجاد حداقل سه دانشکده نیاز دارد.دانشکده پزشکی با پذیرش دانشجو از بهمن سال جاری ایجاد شده و در این دیدار با راه اندازی دانشکده دندانپزشکی نیز در مراغه موافقت شد.

به گفته وی، دانشکده دندانپزشکی امسال در مراغه راه اندازی خواهد شد تا در عمل زمینه برای ارتقای دانشکده علوم پزشکی مراغه با سه دانشکده پزشکی، دندانپزشکی و پرستاری و مامایی به دانشگاه فراهم می شود.

علیزاده با تاکید بر اینکه بیمارستان ارتش در ورودی شهر نیز به وزارت بهداشت واگذار می شود، اظهار داشت: وزارت بهداشت در قبال آن متعهد می شود که تمام بیمارستان های مراغه خدمات بیمارستان های ارتش را به نیروهای مسلح مستقر در این شهرستان ارایه دهد.

وی با بیان اینکه علوم پزشکی مبلغی بابت ساختمان نیمه کاره پرداخت نخواهد کرد، افزود: این هزینه را وزارت دفاع به ارتش پرداخت می کند و این مبلغ بعدا از محل ارایه خدمات به وزار دفاع بر می گردد.

وی ادامه داد: شرط دیگر برای ارتقای دانشکده علوم پزشکی به دانشگاه افزایش تعداد تخت های بیمارستانی است که خوشبختانه بیمارستان ۳۵۰ تختخوابی میز امسال وارد برنامه و بودجه و بخشی از زمین آن نیز خریداری شده است تا بزرگترین بیمارستان استان بعد از تبریز در مراغه احداث شود.

به گزارش ایرنا رئیس دانشکده علوم پزشکی امروز به خبرنگار ایرنا گفته بود که «ساختمان آموزشی و زیرساخت آزمایشگاهی لازم برای دانشکده پزشکی این شهرستان فراهم شد و ظرفیت چهار نفری اعضای هیئت علمی در فراخوان ۱۹ وزارت بهداشت نیز به ۱۴ نفر افزایش یافت تا تحصیل نخستین دانشجویان پزشکی در این شهرستان طی نیمسال دوم سال تحصیلی آغاز شود».

به گزارش ایرنا دانشکده علوم پزشکی مراغه در دولت سیزدهم گام‌های موثر دیگری نیز در جهت ارتقا به دانشگاه و تبدیل شدن مراغه به قطب درمان جنوب آذربایجان‌شرقی برداشته است.

گفتنی است علاوه بر اهالی جنوب آذربایجان‌شرقی، ساکنان شهرستان‌های جنوب آذربایجان‌غربی هم برای دریافت برخی از خدمات درمانی به مراغه مراجعه می‌کنند و تبدیل شدن این شهرستان به قطب درمانی منطقه از تردد اهالی به مراکز استانها جلوگیری خواهد کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha