برلین: عرضه کنندگان انرژی در آلمان باید لزوم افزایش قیمت ها را  اثبات کنند

تهران – ایرنا – دولت آلمان روز شنبه با تکذیب نوشته رسانه ها در باره ممنوعیت همه گونه افزایش بهای انرژی برای مصرف کنندگان در سال آینده، اعلان کرد عرضه کنندگان انرژی تنها در صورتی چنین مجوزی خواهند داشت که بتوانند آن را توجیه کنند.

به گزارش ایرنا از خبرگزاری رویترز؛ سخنگوی وزارت اقتصادی آلمان گفت: افزایش بهای انرژی غیرمجاز نیست اما این ممنوعیت بر مواردی اعمال خواهد شد که غیرمنطقی و برای بهره جویی از مصرف کنندگان باشد.
روزنامه پرشمارگان بیلد نوشته بود که دولت خواستار ممنوع کردن افزایش بهای انرژی برای همه عرضه کنندگان برق و گاز در سال آینده (۲۰۲۳) است.

این وزارتخانه افزود: عرضه کنندگان انرژی در آلمان موظف به اثبات منطقی و موجه بودن افزایش بهایی که در نظر دارند، برای نمونه به علت افزایش هزینه تامین مواد اولیه، هستند.

دولت آلمان ماه گذشته در تلاش برای رویاروی با افزایش مبالغ فزاینده قبض های انرژی خانوارها و کسب وکارها بود و به سرعت سقفی برای بهای گاز و برق تعیین کرده است.

در پی بحران انرژی ناشی از تحریم نفت و گاز روسیه توسط اتحادیه اروپا، کشورهای اروپایی با چشم انداز کمبود برق و بحران انرژی مواجه شده اند.

به گزارش روز شنبه ایرنا، تارنمای اویل پرایس نوشت: براساس مدل مرحله‌ای سوئیس برای پیشگیری از وقوع قطعی‌های برق و خاموشی‌ها به دنبال بحران انرژی اروپا، این کشور در صورت لزوم استفاده از خودروهای برقی را محدود می‌کند. زمستان امسال، به منظور اطمینان از تامین ذخایر انرژی الکتریکی، سوییس ممکن است نخستین کشوری باشد که محدودیت‌هایی در استفاده از خودروهای برقی اعمال کند.

سوئیس به طور معمول، برق مورد نیاز خود را از فرانسه و آلمان وارد می‌کند اما امسال اوضاع فرق کرده و منابع همسایگان محدود شده است.

بنا بر اعلام کمیسیون برق فدرال سوئیس، این کشور در این وضعیت ناچار به واردات نیاز برق خود که حدود ۴ گیگاوات ساعت است از سایر همسایگان خواهد بود اگرچه این کشورها برای تامین انرژی الکتریکی خود به شدت به سوخت‌های فسیلی به ویژه گاز طبیعی وابسته‌اند.

تارنمای سوییس اینفو هفته گذشته در گزارشی با اشاره به محدودیت‌های تازه‌ای که دولت این کشور گام برای تامین برق کافی در نظر دارد، نوشت: در صورت کمبود برق، علاوه بر درخواست کاهش مصرف محدودیت‌هایی در استفاده از روشنایی برای تبلیغات در طول شب، کاهش ساعات کاری و یا ممنوع کردن برخی رویدادهای ورزشی یا فرهنگی اعمال می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha