برنامه‌ریزی برای استفاده از کریدور "کتای" با هدف افزایش مبادلات با چین

مشهد- ایرنا- مسئول هماهنگی بازارچه های مرزی و روابط خارجی استانداری خراسان رضوی گفت: این استان برنامه‌ریزی میان مدت و بلندمدتی برای استفاده از کریدور "کتای" به منظور افزایش مبادلات در حوزه حمل و نقل زمینی از طریق کشورهای آسیای میانه به چین انجام داده و هدفگذاری کرده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، هادی حقیقی عصر شنبه در جمع خبرنگاران افزود: مسیر کریدور کتای از قرقیزستان شروع و با عبور از کشورهای آسیای میانه به چین ختم می شود، هدف از بهره گیری از این کریدور، روانسازی تجارت با کشورهای آسیای میانه و چین از طریق ایران است.

مسئول هماهنگی بازارچه های مرزی و روابط خارجی استانداری خراسان رضوی گفت: یکی از محورهای اصلی حوزه فعالیت های اقتصادی استانداری، تقویت دیپلماسی اقتصادی استان است که این موضوع از ابتدای دولت سیزدهم در دستور کار بوده است.

حقیقی افزود: در این راستا امسال خراسان رضوی میزبان چندین مقام و مسئول دولتی از کشورهای منطقه و مقاصد صادراتی بوده که محوری ترین سفرهای اقتصادی در این زمینه، سفر استاندار اوش کشور قرقیزستان به مشهد به عنوان یکی از اعضای اجلاس شانگهای و مهمترین کشور حاضر در کریدور کتای بود.

مسئول هماهنگی بازارچه های مرزی و روابط خارجی استانداری خراسان رضوی اظهار داشت: در پاسخ به سفر استاندار اوش به خراسان رضوی، هیات اقتصادی استان به ریاست معاون اقتصادی استاندار به کشور قرقیزستان سفر کرد، بزودی در پاسخ به سفر استاندار خراسان رضوی به تاجیکستان که در سال گذشته رخ داد، استاندار ختلان تاجیکستان به عنوان یکی دیگی از اعضای مهم و تاثیرگذار اجلاس شانگهای و کریدور کتای به مشهد سفر می کند.

وی بیان کرد: خراسان رضوی در راستای توسعه همکاری ها در بخش روابط خارجی، برقراری روابط با مقامات استان کراسنودار روسیه را هدفگذاری کرده است که زمینه آن از طریق برقراری دو تماس وبیناری با حوزه اقتصادی استان فراهم شد که در این راستا قرار است برگزاری رویدادی مشترک با استان کراسنودار روسیه برنامه ریزی شود.

حقیقی ادامه داد: عمده اقدامات در حوزه روابط خارجی معطوف به برگزاری کمیسیون های مشترک همکاری های اقتصادی کشور ایران با کشورهای هدف می شود که به زودی کمیسیون های همکاری اقتصادی "ایران و ترکمنستان" و "ترکمنستان و ایران" برگزار شده و خراسان رضوی مسائل خود را به این کمیسیون ها پیشنهاد کرده است.

مسئول هماهنگی بازارچه های مرزی و روابط خارجی استانداری خراسان رضوی گفت: یکی از موضوعات مهم در هفدهمین اجلاس ایران و ترکمنستان که در آینده نزدیک برگزار خواهد شد، گرفتن تایید نهایی موافقت طرف ترکمنستانی برای راه اندازی دو بازارچه مرزی سرخس و لطف آباد است که مهرماه امسال مدیران گمرک و ترکمنستان بازدیدی نیز از این منطقه در ارتباط با موضوع مورد نظر داشتند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha