معاون استاندار: ۷۰۳ مجوز سرمایه‌گذاری در مازندران صادر شد

ساری - ایرنا- معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار مازندران با بیان اینکه تاکنون ۷۲ درصد تعهد اشتغال این استان در سالجاری محقق شده است، گفت: از ابتدای امسال، تاکنون۷۰۳ مجوز سرمایه‌گذاری در این استان صادر شده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حسن خیریانپور شامگاه شنبه در جلسه کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری استان افزود: همچنین از مجموع درخواست سرمایه گذاری، برای ۲ هزار و ۵۴ مورد مجوز صادر نشد ضمن اینکه ۳۸ مورد درخواست توسط متقاضی انصراف داده شد و ۸۷ مورد در انتظار پاسخ استعلام از دستگاه ها، ۶۶۳ مورد در انتظار تایید مدراک توسط دستگاه ها و یکهزار و ۶۰۱ مورد نیز در انتظار تکمیل مدارک توسط متقاضی است.

وی گفت: برابر آمار و مستندات موجود در سامانه رصد، تاکنون ۷۲ درصد تعهد اشتغال این استان در سالجاری محقق شده است.

خیریانپور، میزان تعهد اشتغال امسال مازندران را ۵۳ هزار شغل اعلام کرد و افزود: از ابتدای امسال تاکنون بیش از ۳۹ هزار شغل در سامانه رصد استان به ثبت رسیده است.
معاون استاندار مازندران با بیان اینکه برابر با مستندات، ۵۸ درصد اشتغال ایجاد شده در سالجاری مربوط به مناطق شهری و بقیه نیز مربوط به مناطق روستایی است، اظهار داشت: برابر آمار، ۵۵ درصد اشتغال ایجاد شده در بخش خدمات، ۲۳ درصد در بخش صنعت و ۲۲ درصد نیز در بخش کشاورزی است.
خیریانپور با بیان اینکه برابر آمار، ۶۵ درصد متقاضیان استفاده از تسهیلات مشاغل خانگی که در ایجاد اشتغال مازندران نقش آفرینی کردند، زنان و بقیه نیز مردان هستند، از دستگاه های صنعت، معدن و تجارت بعنوان دستگاه هایی نام برد که بیشترین تعداد اشتغال را از ابتدای امسال تاکنون به خود اختصاص داه اند.

وی افزود: شهرستان های سواکوه شمالی، جویبار، گلوگاه و عباس آباد در مقایسه با دیگر شهرستان ها بیشترین میزان اشتغال ثبت شده و تنکابن، نوشهر و چالوس نیز کمترین میزان اشتغال ثبت شده در سامانه رصد را در اختیار دارند ضمن اینکه بیشترین میزان اشتعال ایجاد شده در بخش صنعت و معدن، جهاد کشاورزی و کمیته امداد است.

خیریانپور، بر لزوم راستی آزمایی اشتغال ایجاد شده در هریک از شهرستان ها تاکید کرد و گفت که در سالی که با عنوان تولید، اشتغال و کارآفرین نامگذاری شده است، توجه به شرکت های دانش بنیان می تواند اشتغال آفرینی را برای استان به همراه داشته باشد.

وی از اداره کل تامین اجتماعی استان نیز خواست از ابتدای سال نظارت لازم را در این زمینه داشته باشد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha