۱۲ آذر ۱۴۰۱، ۱۳:۰۶
کد خبرنگار: 3049
کد خبر: 84959827
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

تئاتر اصفهان، مخاطبانش را از دست داده است

اصفهان - ایرنا -رییس هیات موسس انجمن هنرهای نمایشی اصفهان گفت: با از دست دادن فضای مجازی، باید ۱۰ برابر آن، تبلیغات محیطی کنیم که برغم هزینه‌های زیاد، بازهم نتیجه چندانی ندارد و به همین دلیل، مخاطبانمان را از دست داده‌ایم.

احسان جانمی، روز شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا با تاکید بر حضور اجتناب ناپذیر مردم در فضای مجازی افزود: وقتی نتوانیم با مخاطبان خود در فضای مجازی ارتباط برقرار و کالای فرهنگی‌مان را به تماشاگران معرفی کنیم، روند کارمان نیز دچار اختلال می‌شود.

وی تاکید کرد: وابستگی فعالان تئاتر به مردم است و با از دست دادن تبلیغات مجازی، هنرمندان این عرصه هم دچار تشتت و مشکلات زیادی شده‌اند.

جانمی با اشاره به تاثیر متقابل اضلاع مثلث فرهنگ، هنر و سیاست در تمدن‌آفرینی اظهار داشت: یکی از ابزارهای این تمدن، تبلیغات است و در عصر جدید، مردم حضور بیشتری در فضای مجازی دارند و به همین دلیل تبلیغات در فضای مجازی قیمت نازلتری دارد.

وی اضافه کرد: در شرایط کنونی فضای مجازی، برای تبلیغات محیطی اجراهای تئاتر، ارگان های دیگر هم باید پای کار بیایند و فعالیت کنند.

به گفته رییس هیات موسس انجمن هنرهای نمایشی اصفهان، در دو ماه و نیم اخیر، تئاتر اصفهان، تنها یک اجرا در حوزه کودکان و یک اجرا در حوزه بزرگسالان داشته است.

وی با اشاره به اینکه حیات تئاتر و اهالی آن به تماشاگران و مردم گره خورده است، افزود: دلیل اجراهای کم تئاتر در اصفهان مثل سایر نقاط کشور این بوده است که در شرایط ناآرامی‌های اخیر، مُخاطب برای تماشا به سالن نمی‌آید.

جانمی خاطرنشان کرد: از نیمه سال ۹۸ تا زمان حاضر دچار فراز و نشیب فراوان شده‌ایم و البته به فراز هم نزدیک نشده بودیم با این حال شرایط به شکلی پیش می‌رفت که بعد از همه‌گیری کرونا، دوباره بتوانیم روی پای خود بایستیم.

وی افزود: در سطح شهر اصفهان در برخی شب‌ها تا هفت اجرا هم داشتیم ولی با بروز حوادث اخیرلطمه زیادی دیدیم و درواقع هنوز هم رو پا نشده بودیم که دوباره به زمین خوردیم.

رییس هیات موسس انجمن هنرهای نمایشی اصفهان تصریح کرد: دولت از کسب و کارهایی که بدلیل شرایط نامساعد فضای مجازی لطمه خورده‌اند، حمایت می‌کند و باید در این شرایط، عرصه تئاتر و سینما را هم مورد توجه قرار دهد.

جانمی تصریح کرد: دولت باید یارانه‌هایی را برای اهالی هنر تخصیص دهد تا تئاتری‌ها هم بتوانند در این شرایط، یک زندگی عادی داشته باشند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha