۱۱ آذر ۱۴۰۱، ۱۴:۵۵
کد خبرنگار: 2201
کد خبر: 84959108
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

هدف از اغتشاشات اخیر کمرنگ کردن پیشرفت های ایران است

دزفول-ایرنا- امام جمعه موقت دزفول گفت: تحمیل اغتشاشات و خسارت هایی که اخیرا به کشورمان وارد شد برای کمرنگ کردن پیشرفت ها بود تا مردم حلاوت و شیرینی این تحولات را نچشند.

به گزارش ایرنا حجت الاسلام مرتضی بیگدلی در خطبه های این هفته نمازجمعه دزفول در مصلای امام علی (ع) به سفر رئیس جمهور به کردستان اشاره کرد و افزود: در شرایطی که دشمن ندای تجزیه طلبی سرداد و کردستان را محلی برای ورود اشرار برای تجزیه قرار داد رئیس جمهور با اقدامی ارزشمند و هوشمندانه در میان بازاریان کردستان حضور یافت و ضمن سرکشی به خانواده شهدا و آسیب دیده و حضور در نشست علمای اهل سنت و شیعه پروژه آبرسانی را با پیگیری مستقیم به سرانجام رساند.
وی با بیان اینکه ورود دولت رییسی نویدبخش پیشرفت های فراوانی بود افزود: بخش زیادی از این اغتشاشات به خاطر این بود که اجازه ندهند پیشرفت های کشور و رسیدن به نقاط قوت تثبیت و تقویت شود و مردم حلاوت و شیرینی این پیشرفت ها و تحولات را ببینند .
امام جمعه موقت دزفول با بیان اینکه سالها با سیاست های ارزی ، پولی و تجارت، ارتباط با اروپاییان و غربی ها و سیاست هسته ای مایوس شده بودیم گفت:در این مدت دستخوش افرادی کج اندیش و کج فهم بودیم که خائنانه یا ناآگاهانه سیاست هایی در پیش گرفتند و به کشور ضربه زده و گرانی های زیادی به مردم تحمیل کردند ولی دولت جدید تحول ایجاد کرد و به مجالی برای نشان دادن آثار پربرکتش نیاز داشت، با این اغتشاشات تلاش کردند این دستاوردها به ثمر ننشیند و کام مردم شیرین نشود.
حجت الاسلام بیگدلی به دیدار بسیجیان با مقام معظم رهبری نیز اشاره و با تاکید بر ترویج فرهنگ بسیجی گفت: طبق فرمایش مقام معظم رهبری داشتن خدمت بی تظاهر و بی توقف در کشور از فرهنگ بسیج است که بسیجیان در زمان های مختلف سیل، زلزله، کرونا و در سخت ترین عرصه ها حضور یافتند، جان دادند، لطمات زیادی متحمل شدند با این وجود خلوص نیت داشته و هرگز نخواستند نامی از خود برجا بگذارند .
وی افزود: بسیجیان با حضور دلاورانه و همه توان در همه عرصه ها در مقابله با دشمن برای حفظ امنیت مرزها و خارج مرزها، تقابل با دشمنان پنهان و آشکار گام برداشتند .
امام جمعه موقت دزفول پرهیز کامل از ناامیدی در شرایط سخت را از دیگر ویژگی های بسیجیان عنوان کرد و افزود: بسیجیان در زمان حزن آلود و سخت خسته و ناامید نشدند و با ورود شیطان مقابله کردند .
حجت الاسلام بیگدلی یاد شهدای بسیجی را گرامی داشت و اظهار امیدواری کرد قدردان خدمات بسیجیان باشیم .
وی در بخش دیگری از خطبه های امروز، ۱۶ آذرماه را نیز گرامی داشت و افزود: حکم دانشجو حکم جامعه است که دانشجو اگر خواب بماند مردم نیز در خواب می مانند، دانشجویان می توانند بیدارکننده و گفتمان ساز باشند .
حجت الاسلام بیگدلی به نقش اساسی دانشجویان در شورآفرینی و بصیرت افزایی جامعه اشاره کرد و گفت: برخی افراد می خواهند یارانی تربیت کنند که مرزهای قباحت را در نوردیده و لکه بر دامان دانشجو بگذارند ولی مردم بصیرت دارند و می دانند این وصله ها بر قشر دانشجو نمی چسبد .
امام جمعه موقت دزفول روز ۱۶ آذرماه را نقطه عطفی برای دانشجویان دانست و گفت: دانشجویان مسوولیت پیگیری و وظایف سنگینی را برعهده دارند و باید مطالبات حقیقی، قانونی و شرعی مردم را پیگیر باشند زیرا سربازان روشن ضمیری هستند که باید از عهده چنین مسؤولیتی برآیند.
وی ادامه داد: دانشجویان باید سازماندهی نیروهای انسانی مجرب را برعهده بگیرند و علاوه بر کسب تخصص با تجاربی که به دست آمده بتوانند بخشی از نیازهای حقیقی جامعه را فراهم کنند و ضمن علم آموزی و پژوهش های کاربردی، صدای مردم را به گوش مسوولان برسانند .
وی با بیان اینکه دانشجویان باید نمود قشر آرمانخواه جامعه باشند اظهارامیدواری کرد شرایطی فراهم شود که ملت به دانشجویان به عنوان قشر فهیم، مومن و متدین و باوفا ببالد.

امام جمعه موقت دزفول در فراز دیگری از خطبه های امروز شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) را نیز گرامیداشت و افزود: همسرداری، تربیت فرزندان و خانه داری از ویژگی های این بانوی گرانقدر است ، اصول زندگی ایشان باید سرمشق زندگی بانوان قرار گیرد.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha