مرور زندگی کارگردان اسکاری فیلم «انگل» در مستند «درِ زرد»

تهران - ایرنا - شبکه نت‌فیلیکس با تولید مستندی با عنوان «درِ زرد: در جستجوی فیلم کوتاه اکران نشده کارگردان بونگ جون‌هو»، به مرور نخستین فیلم اکران نشده بونگ‌جون هو کارگردان موفق سینمای کره‌جنوبی که با فیلم «انگل» اسکار بهترین فیلم خارجی زبان را ربود، می‌پردازد.

به گزارش خبرنگار سینمایی ایرنا از ورایتی، لی هیوک رائه کارگردان مستند «درِ زرد: در جستجوی فیلم کوتاه اکران نشده کارگردان بونگ جون‌هو» به تهیه‌کنندگی نت‌فیلیکس است که تلاش می‌کند در قالب این اثر مستند با محوریت قرار دادن زندگی بونگ‌جون هو کارگردان موفق سینمای کره‌جنوبی که با فیلم «انگل» اسکار بهترین فیلم خارجی زبان را از آن خود کرد، تلاش می‌کند تا تاملی بر پیدایش نسل نوین کارگردانان کره‌جنوبی داشته باشد.

در این فیلم اولین فیلم کوتاه اکران نشده بونگ‌جون هو با عنوان «در جستجوی بهشت» که وی در دوران دانشجویی ساخته بود، دنبال می‌شود. فیلمی که البته اکران نشد و تنها به سبب تولید در دوران دانشجویی یونگ‌جون هو توسط تعدادی از همکلاسی‌ها و دانشجویان آن زمان در اکرانی خصوصی دیده شده است.

مرور زندگی کارگردان اسکاری فیلم «انگل» در مستند «درِ زرد»

در حالیکه بسیاری معتقدند «مرد سفید» محصول ۱۹۹۴ اولین فیلم است که بونگ جون هو ساخته، اما در واقع آن فیلم کوتاه که با تکنیک استاپ موشن فیلمبرداری شده، اولین تجربه وی در ساخت فیلم است. در نهایت فیلم کوتاه «در جستجوی بهشت» در ۲۲ دقیقه برای حدود ۱۰ نفر نمایش داده شد.

گفته شده این فیلم اولین بار در باشگاه «یلو دور» یا «در زرد» در کریسمس ۱۹۹۲ نمایش داده شد و دیگر جایی امکان اکران نیافت.

در فیلم مستند نتفلیکس با همان ۱۰ نفری که این فیلم را دیده‌اند صحبت شده و خاطراتی که از بونگ جوان داشتند را بیان می‌کنند.

بونگ جون هو در تاریخ سینمای کره از جایگاه مهمی برخوردار است و نه تنها سازنده فیلم‌های پیشگامی چون «خاطرات قتل»، «برف شکن» و «انگل» بوده بلکه به عنوان اولین کارگردان مولف کره‌ای است که با پلتفرم پخش آنلاین موافقت کرد.

این سینماگر کره ای سال ۲۰۱۷ فیلم «اوکجا» را ساخت و نتفلیکس را برای بودجه سخاوتمندانه‌ای که برای تولید آزادانه فیلم در اختیار وی گذاشت، تحسین کرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha