سه تاسیسات گردشگری میامی با ۳.۱ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری ۱۹ اشتغالزایی دارد

سمنان- ایرنا- مسئول نمایندگی میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی میامی گفت: بهره‌برداری و موافقت اصولی برای سه فقره تاسیسات گردشگری این شهرستان با ۳.۱ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری برای ۱۹ نفر اشتغالزایی دارد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سید محمدصادق رضویان روز پنجشنبه به رسانه ها گفت: نخستین خانه مسافر شهرستان میامی در مساحتی به وسعت یکهزار و ۵۰۰ مترمربع راه‌اندازی شد و دارای ظرفیت پذیرش ۲۰ نفر است.

مسئول نمایندگی میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان میامی افزود: این واحد اقامتی با صرف اعتباری بالغ‌بر یک میلیارد تومان راه‌اندازی شد و برای ۲ نفر فرصت شغلی ایجاد کرد.

وی با اشاره به اینکه این واحد اقامتی در شهر میامی واقع‌شده است، افزود: علاقه‌مندانی که قصد اخذ مجوز فعالیت در قالب خانه مسافر دارند می‌توانند با مراجعه به سامانه www. myst.mcth.ir نسبت به اخذ مجوز اقدام کنند.

وی یادآور شد: هم‌اکنون در شهرستان میامی ۱۸ واحد تأسیسات گردشگری شامل اقامتگاه بوم گردی، خانه مسافر، رستوران بین‌راهی، و مجتمع خدمات رفاهی، فعالیت دارند.

مسئول نمایندگی میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی میامی از صدور ۲ موافقت اصولی ایجاد تأسیسات گردشگری در شهرستان خبر داد و افزود: این ۲ موافقت اصولی برای ایجاد مجتمع خدماتی رفاهی بین‌راهی و اقامتگاه بوم گردی است و شرایط اشتغال ۱۷ نفر را فراهم می‌کنند.

وی، میزان سرمایه‌گذاری در این پروژه‌ها ۲۱ میلیارد و ۲۹۱ میلیون تومان عنوان کرد.

رضویان با اشاره به اینکه این پروژه‌ها در محور میامی- جاجرم و روستای عباس آباد ساخته می‌شود، افزود: این مجوز به استناد ماده ۲ آیین‌نامه ایجاد، اصلاح و تکمیل، درجه‌بندی و نرخ‌گذاری تأسیسات گردشگری و نظارت بر فعالیت آن‌ها صادرشد.

خانه‌های مسافر املاک شخصی مردم هستند که در قالب ویلا، آپارتمان، خانه و سوئیت به گردشگران داخلی و خارجی اجاره داده می‌شوند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha