انتصاب سرپرست جدید معاونت امورعلمی و ‌فرهنگی آستان مقدس حضرت عبدالعظیم(ع)

شهر ری - ایرنا - تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم(ع) طی حکمی حجت الاسلام و المسلمین محسن عرفاتی را به‌ عنوان سرپرست جدید معاونت امور علمی و ‌فرهنگی این بارگاه ملکوتی منصوب کرد.

به گزارش ایرنا از آستان مقدس حضرت عبدالعظیم(ع)، حجت الاسلام و المسلمین سیدعلی قاضی عسکر در متن حکم سرپرست جدید معاونت امور علمی و ‌فرهنگی آستان مقدس آورده است :جناب حجت الاسلام و المسلمین آقای محسن عرفاتی دامت توفیقاته / هم اکنون که جناب آقای حاج عباس سلیمی دامت توفیقاته پس از سال ها تلاش و کوشش مخلصانه به سمت معاونت بهره وری موقوفات و مستغلات آستان مقدس حضرت عبدالعظیم علیه السلام منصوب گردیده اند، ضمن تشکر از فعالیت ها و خدمات شایسته تقدیر ایشان و همکاران محترمشان، بدینوسیله جنابعالی را که بحمدالله از تعهد، تجریه و شایستگی ها و سوابق ارزشمند علمی و اجرایی برخوردار می باشید، به سمت سرپرست معاونت امور علمی و فرهنگی آستان مقدس حضرت عبدالعظیم علیه السلام منصوب می نمایم.

امید است با بکارگیری همه توان و استفاده و بهره مندی از نیروهای متدین، خلاق و کارآمد بویژه اندیشمندان و فرهیختگان حوزه و دانشگاه و نیز همکاران محترم در آن معاونت و دیگر معاونت ها و مراکز وابسته آستان مقدس، در تحقق اهداف مورد نظر و انجام وظایف محوله کوشا و موفق باشید.

خداوند متعال حضرتعالی را مشمول ادعیه زاکیه حضرت ولی عصر عجل الله تعالی فرجه الشریف و شفاعت ارواح طیبه ای که در این بقعه مبارکه بر اعمال ما نظارت دارند قرار دهد.

گفتنی است، حجت الاسلام و المسلمین عرفاتی پیش از این سمت مشاور تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم(ع) در امور فرهنگی و رسانه این بارگاه ملکوتی را برعهده داشته و دارای سوابق مدیریتی همچون سرپرست شبکه قرآن و معارف سیما، مدیریت گروه معارف اسلامی شبکه جهانی جام جم، مدیر گروه معارف و علوم قرآنی، مدیر امور عمومی شبکه قرآن و معارف سیما و نیز مدیریت امور عمومی معاونت صدا و معاونت فرهنگی آستان مقدس امامزاده صالح (ع) بوده است.

انتصاب معاون جدید بهره وری موقوفات و مستغلات آستان مقدس حضرت عبدالعظیم(ع)

انتصاب سرپرست جدید معاونت امورعلمی و ‌فرهنگی آستان مقدس حضرت عبدالعظیم(ع)

حجت الاسلام و المسلمین سیدعلی قاضی عسکر تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم(ع) طی حکمی خادم القرآن حاج عباس سلیمی را به‌ عنوان معاون جدید بهره وری موقوفات و مستغلات این بارگاه ملکوتی منصوب کرد.

به گزارش روابط عمومی آستان مقدس حضرت عبدالعظیم(ع)، متن حکم معاون جدید بهره وری موقوفات و مستغلات آستان مقدس به این شرح است:

جناب آقای حاج عباس سلیمی نائینی دامت توفیقاته /با عنایت به بازنگری انجام شده در ساختار آستان مقدس حضرت عبدالعظیم علیه السلام و ضمن تشکر از خدمات و تلاش های ارزشمند جناب آقای جواد علی اکبریان در دوران مدیریت امور مربوط به موقوفات، بدینوسیله جنابعالی را که بحمدالله از تعهد، تجربه، شایستگی های اخلاقی، علمی، مدیریتی و اجرایی و سوابق روشن و ارزشمند در مسئولیت های مختلف برخوردار بوده و هستید به سمت معاون بهره وری موقوفات و مستغلات آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی علیه السلام منصوب می نمایم.

امید است با بکارگیری همه توان و استفاده و بهره مندی از نیروهای متدین، خلاق و کارآمد بویژه اندیشمندان و فرهیختگان حوزه و دانشگاه و نیز همکاران محترم آستان، در تحقق اهداف مورد نظر و وظایف محوّله کوشا و موفق باشید.

خداوند متعال حضرتعالی را مشمول ادعیه زاکیه حضرت ولی عصر عجل الله تعالی فرجه الشریف و شفاعت ارواح طیبه ای که در این بقعه مبارکه بر اعمال ما نظارت دارند قرار دهد.

انتصاب مشاور ویژه در امور بین الملل آستان مقدس

حجت الاسلام و المسلمین سیدعلی قاضی عسکر تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم(ع) طی حکمی آقای محمدرضا باقری را به عنوان مشاور ویژه در امور بین الملل آستان مقدس منصوب کرد.

به گزارش روابط عمومی آستان مقدس حضرت عبدالعظیم(ع)، در متن حکم محمدرضا باقری آمده است: با توجه به عشق و علاقه شیعیان جهان به محدث والامقام و امامزاده واجب التعظیم حضرت عبدالعظیم حسنی و نیز حضرت حمزه بن موسی الکاظم و طاهر بن زین العابدین علیهم السلام و با هدف بهره مندی هرچه بیشتر از این ظرفیت عظیم، بدینوسیله جنابعالی را که بحمدالله از تعهد، تخصص، شایستگی، تجربه لازم و سوابق ارزشمند علمی و اجرایی خصوصا در حوزه بین الملل و روابط خارجی برخوردارید به سمت مشاور ویژه خود در امور بین الملل آستان مقدس حضرت عبدالعظیم علیه السلام منصوب می نمایم.

امید است با بکارگیری همه توان و بهره مندی از نیروهای متدین، خلاق و کارآمد و استفاده از نظرات اندیشمندان و فرهیختگان حوزه و دانشگاه در جهت تحقق اهداف مورد نظر و انجام وظایف محوله کوشا و موفق باشید. خداوند متعال حضرتعالی را مشمول ادعیه زاکیه حضرت ولی عصر عجل الله تعالی فرجه الشریف و شفاعت ارواح طیبه ای که در این بقعه مبارکه بر اعمال ما نظارت دارند قرار دهد.

گفتنی است، سرپرست سفارت جمهوری اسلامی ایران در کشور لیبی، سفیر جمهوری اسلامی ایران در کشورهای کویت، ترکیه و سوریه، معاون عربی و آفریقایی وزارت خارجه، معاون بین الملل بعثه مقام معظم رهبری و مشاور وزیر امور خارجه بخشی از سوابق آقای محمدرضا باقری در عرصه بین الملل است.

برپایی نمایشگاه تازه های کتاب در دانشگاه قرآن و حدیث شعبه تهران

انتصاب سرپرست جدید معاونت امورعلمی و ‌فرهنگی آستان مقدس حضرت عبدالعظیم(ع)

در راستای غنی سازی علمی و به روزرسانی مجموعه منابع به منظور پاسخ به نیاز علمی اساتید، طلاب، دانشجویان و پژوهشگران، به همت و تلاش حجت الاسلام والمسلمین محمد مهدی معراجی اقدام به تهیه و خرید عناوین تخصصی تازه های کتاب در حوزه های قرآنی، حدیثی، کلامی،تفسیری ،نهج البلاغه، فقهی، حقوقی و روانشناسی نموده است.

به گزارش روابط عمومی آستان مقدس حضرت عبدالعظیم(ع) و به نقل از روابط عمومی دانشگاه قرآن و حدیث، این منشورات جدید نزدیک به تعداد ۱۱۰۰ عنوان به زبان های فارسی و عربی در قالب نمایشگاهی در کتابخانه شعبه تهران دانشگاه قرآن و حدیث شهرری برپا شده است.

بازدید از این نمایشگاه در روزهای کاری از ساعت ۸ صبح الی ۱۷ تا روز شنبه ۱۹ آذرماه امکان پذیر می باشد.

گفتنی است، کتابخانه دانشگاه قرآن و حدیث(پردیس تهران) از سال ۱۳۷۸ فعالیت خود را آغاز نموده است و تاکنون در رشته های کلام و عقاید، نهج البلاغه،تفسیر اثری، فقه و مبانی حقوق، نهج البلاغه و روانشناسی منابع مرتبط تهیه و قریب به یکصد هزار نسخه متضمن ۶۰ هزار عنوان کتاب و ۱۰ هزار شمارگان نشریه در ۱۸۰ عنوان و ۲۵۰۰ پایان نامه در کتابخانه موجود می باشد.

مخزن کتابخانه این دانشگاه نیز محل نگهداری کتب علوم حدیث، تاریخ، قرآن،اهدایی استاد مرحوم علی اکبر غفاری و اهدایی استاد مرحوم علی دوانی بوده و مرجع کتابخانه دانشگاه قرآن و حدیث، نیز دارای ۴۰۰۰ جلد کتاب می باشد.

حجت‌الاسلام و المسلمین سید علی قاضی‌عسکر تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم(ع) در حاشیه نمایشگاه تازه های کتاب که در کتابخانه دانشگاه قرآن و حدیث شعبه تهران در حال برگزاری است با اشاره به چالش‌های فرهنگی نسل جوان گفت: امروز نیازمند فعالیت‌های فرهنگی مفید و مؤثری هستیم که متناسب با نسل‌نو بوده و به شکل مطلوبی هم در اختیار آنان قرار گیرد و در نتیجه بتواند از گسست فکری و دینی نسل جوان جلوگیری کند.

در شرایط کنونی توجه به علم و بهره بردن از دانش روز برای همه مردم به ویژه نسل جوان امری ضروری و حیاتی

حجت‌الاسلام والمسلمین قاضی‌عسکر، در رابطه با بهره‌گیری از روش‌های تأثیرگذار تبلیغ در امر جذب نوجوانان و جوانان به مبانی دینی و اسلامی اظهار کرد: یکی از مشکلاتی که در این زمینه وجود دارد این است که ما از فرصت‌ها به درستی استفاده نمی‌کنیم؛ نوجوانان و جوانان چندین سال در محیط دبستان و دبیرستان تحصیل کرده و سپس وارد دانشگاه می‌شوند و از سوی دیگر رسانه‌ها، رادیو و تلویزیون، خطبه‌های نماز جمعه، مساجد، مراکز فرهنگی و ... همگی در اختیار ماست، اما با کمال تأسف به خوبی از این ظرفیت ها استفاده نمی کنیم و به جای آنکه بر مسائل اساسی متمرکز باشیم، بیشتر به دنبال کارهای شعاری هستیم.

وی ادامه داد: امروز با پیشرفت علم و صنعت و دانش های نوین کار ساده تر شده و بسیاری از کتاب‌ها می‌توانند به صورت صوتی در اختیار افراد قرار گیرند و افراد خواهند توانست در مکان‌های مختلف و در اتومبیل و ... به راحتی به آن‌ها گوش دهند و یا اینکه از ظرفیت داستان و رمان هم در انتقال مفاهیم دینی و فرهنگی استفاده کنیم.

تولیت آستان حضرت مقدس حضرت عبدالعظیم(ع) بیان کرد: امروز کارشناسان حوزه فرهنگی باید کتاب‌های درخور نسل جوان را به زبان قابل فهم و درک به آنان ارائه دهند کاری که در خارج ازکشور کاملا مرسوم و اجرا می شود.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha