مهمترین هدف دشمن در اغتشاشات اخیر از بین بردن پیوند بین مردم و رهبری است

گرگان - ایرنا - مشاور ویژه فرمانده سپاه گفت: مهمترین هدف و اولویت دشمن در طراحی جنگ ترکیبی و اغتشاشات اخیر از بین بردن پیوند بین مردم و رهبری است.

به گزارش ایرنا، حجت‌الاسلام حسین طائب روز چهارشنبه در همایش جهاد تبیین در دانشگاه فرهنگیان گرگان اظهار داشت: در این طراحی پیچیده، دشمن بستر گسستن این پیوند را با طراحی سوال‌های انحرافی و تکرار پاسخ‌های غلط فراهم کرد و گوشید از رسیدن جواب صحیح به گوش مخاطب جلوگیری کند.

وی بیان کرد: تمرکز دشمن در این مرحله از جنگ ترکیبی بر روی رهبر معظم انقلاب متمرکز شده و آن‌ها از هر ابزاری برای شکستن پیوند عمیق مردم و رهبری استفاده می کنند.

مشاور ویژه فرمانده سپاه افزود: دلیل اصلی هراس دشمنان از طراحی این جنگ ترکیبی، حرکت روبه‌پیشرفت ایران در مسیر توسعه است و ارائه مدل جدیدی از حکمرانی بر پایه اسلام است.

حجت‌الاسلام طائب ادامه داد: آن‌ها در پیش طراحی این توطئه‌ها به دنبال تضعیف جبهه مقاومت و همچنین جنگ روانی و آشوب‌آفرینی در کشور بودند تا مقاومت مردم ایران را بشکنند.

وی افزود: دشمنان و به خصوص آمریکا میخواست با تضعیف جبهه مقاومت و راهبردهایی مانند به سرانجام نرسیدن وضعیت مجلس و دولت لبنان و عراق، به بی‌ثباتی این کشورها دامن بزند اما در عمل به این نقشه شکست خورد.

مشاور عالی فرمانده سپاه ادامه داد: آمریکا به این نتیجه رسیده که قدرت نظامی ایران تهدید جدی برای آنان است و طبق تحلیل آنان باید تا سال ۲۰۳۰ قدرت ما را مهار کنند و بر اساس همین تحلیل‌ها، به دنبال توطئه‌آفرینی هستند.

حجت‌الاسلام طائب گفت: خروج آمریکا از مذاکرات برجام، راهبرد دیگر این کشور برای واردکردن ضربه به ایران بود.

وی به پشت‌پرده آشوب‌های اخیر کشور اشاره کرد و گفت: تاکید بر حجاب اجباری و ایجاد دوگانگی حجاب اجباری و اختیاری در کنار تبدیل مشکلات اقتصادی به معضل اجتماعی، برنامه مشخص دشمنان برای سوء‌استفاده از شرایط کشور بود.

مشاور ویژه فرمانده سپاه افزود: طبق تحلیل سیا، برآورد آمریکا از اتفاقات ایران اشتباه بود و مخالفت با حجاب اختیاری و تبدیل‌شدن مشکلات اقتصادی به معضل اجتماعی، نقشه آنان را ناکام کرد.

وی گفت: اگر چه آنان به شکست در این توطئه اعتراف کردند اما آشوب‌آفرینی علیه ایران را رها نمی‌کنند و از همه بستر و ظرفیت خود برای ضربه‌کردن به کشور ما استفاده خواهند کرد.

حجت‌الاسلام طائب بیان کرد: دشمنان می‌خواهند بر تقویم امنیتی ما سوار شوند و این سیاست را تا رسیدن به هدف نهایی خود ادامه خواهند داد.

وی گفت: در این شرایط سخت و دشوار، عمل به توصیه قرآن برای مجهزشدن به ایمان و عمل صالح چاره ناکام‌گذاشتم نقشه‌های شوم و شیطانی دشمنان است.

مشاور ویژه فرمانده سپاه افزود: تلاش ۱۲ساله بلوک غرب و شرق برای جلوگیری از شکل‌گیری جمهوری اسلامی و ضلع سوم قدرت دنیا از زمان پیروزی انقلاب تا سال ۱۳۶۹ با ناامن‌کردن کشور از طریق ترور، طراحی جنگ هشت‌ساله و اتفاقات مشابه دیگر ادامه داشت اما با مقاومت مردم ایران نتوانستند به اهداف خود برسند.

حجت‌الاسلام طائب به تلاش دولت سیزدهم برای حل مشکلات کشور اشاره کرد و گفت: در شرایطی  که دولت قبل از حل برخی مشکلات ساده مانند تامین برق و گاز کشور ناتوان بود، در دولت فعلی علاوه بر حل مشکل فروش نفت، نیاز گازی کشور تامین شد و ضمن قطع نشدن جریان برق در گرمای تابستان، صادرات این انرژی‌ها نیز افزایش یافت.

وی بیان کرد: با وجود افزایش مصرف بنزین ناشی ازتولید زیاد خودرو و افزایش سفر، نه تنها وابستگی ایران به بنزین وارداتی قطع شد بلکه نیاز بنزین در داخل تامین شد.

حجت‌الاسلام طائب بیان کرد: تبدیل ایران به صادرکننده پتروشیمی، گازوییل و برق، روی دیگر تکیه بر توان داخلی است که تداوم آن در دستور کار دولت قرار دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha