حدود هشت هزار قاچاقچی موادمخدر امسال در همدان دستگیر شدند

همدان- ایرنا- جانشین فرمانده انتظامی استان همدان گفت: هفت هزار و ۹۰۸ قاچاقچی مواد مخدر از ابتدای سال جاری تا پایان آبان ماه در این استان دستگیر شدند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲ درصد کاهش داشته است.

سردار رضا زارعی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: از این تعداد پنج هزار و ۱۴۶ معتاد و نگهدارنده مواد مخدر بودند که دستگیر شدند که ۱۱ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش داشته است.

وی از انهدام ۳۰ باند تهیه و توزیع موادمخدر در همدان خبر داد و گفت: در این مدت هفت هزار و ۸۳۷ عملیات برای برخورد با قاچاقچیان مواد مخدر انجام شده است که شامل طرح پاکسازی مناطق آلوده و طرح پاکسازی مواصلاتی و دیگر طرح های حجمی و منطقه ای می شود.

جانشین فرمانده انتظامی استان همدان اظهار داشت: پنج تن و ۳۶۹ کیلو و ۸۱ گرم انواع مواد مخدر از ابتدای امسال تا پایان آبان در این استان کشف شده که افزایش ۱۶ درصدی داشته است.

سردار زارعی ادامه داد: از این میزان مواد کشف شده، حدود یک تن و ۲۵۶ کیلوگرم تریاک، ۱۳۰ کیلو و ۴۲۱ گرم هرویین و مورفین، ۴۵ کیلو و ۷۶۰ گرم شیشه، یک تن و ۵۷۰ کیلوگرم حشیش و دیگر مواد نظیر شیره، سوخته، تریاک و گل است.

وی بیان کرد: میزان کشفیات تریاک ۲۱ درصد و گراس، شیره، سوخته تریاک و گل ۱۸ درصد افزایش داشته اما کشفیات هرویین، مورفین و شیشه ۱۱ درصد و حشیش ۹۷ درصد کاهش داشته است.

جانشین فرمانده انتظامی استان همدان اظهار داشت: در این مدت زمان پلیس مبارزه با مواد مخدر این استان ۹ عملیات مشترک فرا استانی انجام داده است که نتیجه آن کشف ۷۰۹ کیلوگرم انواع موادمخدر بوده است که ۳۵۲ کیلوگرم آن به نام استان همدان ثبت شد.

سردار زارعی همچنین از توقیف ۶۸ دستگاه خودرو و ۳۸ دستگاه موتور سیکلت متعلق به قاچاقچیان موادمخدر و کشف ۳۵ هزار و ۱۴۴ عدد انواع قرص مواد مخدر خبر داد و گفت: معضل مواد مخدر، خطر بزرگی برای حال و آینده جوامع بشری است چالشی که باید به آن توجه ویژه ای شود.

وی مواد مخدر را از عناصر اصلی دشمن برای بی هویت کردن جوانان برشمرد و علت بروز ۹۰ درصد سرقت، قتل و گروگان گیری را معضلات ناشی از مواد مخدر دانست.

سردار زارعی تاکید کرد: برخورد جدی با خرده فروشان و جمع آوری معتادان متجاهر که ویترین جامعه را خراب می کنند اولویت اصلی پلیس مبارزه با مواد مخدر است که با جدیت دنبال می شود.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha