۹ آذر ۱۴۰۱، ۱:۲۹
کد خبرنگار: 2448
کد خبر: 84957223
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

تازه ترین نظر سنجی درباره گرانی در انگلیس / مردم، دولت را  عامل اصلی دانستند

تهران- ایرنا- نتایج نظرسنجی اخیر نشان می دهد که اکثر شهروندان انگلیس سیاست های دولت این کشور را عامل افزایش سرسام آور هزینه های زندگی روزانه می دانند.

به گزارش ایرنا، براساس نظرسنجی که توسط شرکت تحقیقاتی ایپسوس صورت گرفته است، 84 درصد از شهروندان انگلیس براین باورند که سیاست های دولت ملی سهم زیادی در افزایش هزینه زندگی در انگلیس داشته است.

نظرسنجی شرکت ایپسوس در بین بزرگسالان زیر 75 سال از 21 اکتبر تا 4 نوامبر انجام شده است.

شاخص نرخ تورم در انگلیس براساس تازه‌ترین گزارش اداره آمار ملی این کشور از محدوده ۲ به ۱۱.۱ درصد رسیده و کشور به گفته رئیس بانک مرکزی وارد یک دوره طولانی رکود اقتصادی شده است.

نخست‌وزیر جدید انگلیس چندی پیش با اعتراف به مشکلات عمیق اقتصادی عنوان کرد کرد که مردم نباید توقع داشته باشند که دولت حلال تمام مشکلات آن‌ها باشد.

وضع موجود باعث بروز نارضایتی‌های گسترده‌ شده و بسیاری از بخش‌های عمومی در مقاطع مختلف دست به اعتصاب زده‌اند. بیشتر نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد که محافظه‌کاران شانس چندانی برای پیروزی در انتخابات سراسری سال ۲۰۲۴ ندارند و بسیاری از کرسی‌های پارلمان را از دست خواهند داد.

ماه پیش تظاهرات گسترده‌ای در حمایت از برگزاری انتخابات فوری پارلمانی در لندن برگزار و فشارها برای کناره‌گیری محافظه‌کاران از قدرت ادامه دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha