۸ آذر ۱۴۰۱، ۱۳:۳۷
کد خبرنگار: 5369
کد خبر: 84956739
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

لاپید: نتانیاهو به هر دری می زند که دومین نخست وزیر زندانی نباشد

تهران- ایرنا- "یائیر لاپید" نخست وزیر پشبرد امور رژیم صهیونیستی بار دیگر با حمله شدیدی علیه "بنیامین نتانیاهو" نخست وزیر مامور تشکیل کابینه گفت که به هر دری می زند و نقشه می کشد تا به دومین نخست وزیر زندانی در این رژیم تبدیل نشود.

به گزارش روز سه شنبه ایرنا، یائیر لاپید نخست پیشبرد امور رژیم صهیونیستی که دوره اش تا روی کار آمدن کابینه نتانیاهو به پایان می رسد، در صفحه توییتر خود در اشاره به مطرح بودن سه پرونده فساد مالی علیه نتانیاهو در دادگاه و تلاش او برای فرار از مجازات نوشت: نتانیاهو می خواهد خودش تصمیم بگیرید که در محاکمه اش چه کسی دادستان باشد. او می خواهد خودش تعیین کند که کدام قضات به توضیحاتش گوش دهند.

لاپید افزود: نتانیاهو می خواهید قانونی وضع کند که از طرح لوائح اتهام علیه نخست وزیر ممانعت کند زیرا او نخست وزیری است که اتهاماتی علیه اش مطرح شده است.

وی تاکید کرد : این اقدام به معنای اصلاح قانون و یا یک ایدئولوژی نیست بلکه این یک جرم است که می خواهد از یک فرصت سوء استفاده کند.

نخست پیشبرد امور رژیم صهیونیستی خطاب به صهیونیست ها گفت: ما باید به این امر پایان دهیم، ما مصمم به مبارزه با این مساله هستیم.

لاپید گفت: "ما باید در ابتدا دلیل این امر را به اسرائیلی ها توضیح دهیم. ما همینجا به آن ها می گوییم که چه چیزی درحال رخ دادن است؛ آن ها در معرض نیرنگ و فریب هستند و پایه های دموکراسی (ادعایی) در (رژیم صهیونیستی) درحال انحلال است و تمام این مسائل به دلایل شخصی است نه دلایل دیگر."

وی تاکید کرد: نتانیاهو اکنون می داند که اگر این کار را انجام ندهد، دومین نخست وزیری خواهد بود که وارد زندان می شود. او برای جلوگیری از این امر هر کاری خواهد کرد.

لاپید همچنین درباره نتانیاهو و ائتلاف کابینه او گفت: "آنها اسرائیل و دموکراسی (ادعایی) در آن را به خطر می اندازند و به امنیت اقتصادی آسیب وارد می کنند. اقدامات آن ها تحریم های بین المللی برای ما به همراه خواهد داشت و تنها دلیل آن مشکلات شخصی آنان است."

بنیامین نتانیاهو از ماه ها پیش در سه پرونده به فساد و رشوه خواری متهم شده است. ایهود اولمرت اولین نخست وزیر رژیم صهیونیستی بوده که به جرم فساد به زندان افتاد و پس از پایان دوره محکومیت آزاد شد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha