۸ آذر ۱۴۰۱، ۱۱:۴۸
کد خبر: 84956523
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

بانک‌های فرانسوی به تامین مالی طرح‌های جنگل‌زدایی در آمازون متهم شدند

تهران- ایرنا- چند موسسه مردم‌نهاد، بانک‌های فرانسوی را متهم کردند که برخلاف تعهدات زیست‌محیطی، طرح‌های جنگل‌زدایی فعالان کشاورزی صنعتی در برزیل را تامین مالی می کنند.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا از رادیو فرانسه، ائتلاف «شرپا» (Sherpa) متشکل از پنج موسسه مردم‌نهاد و رسانه‌ها، در گزارشی که امروز انتشار یافت، با بررسی ۱۲ هزار مورد تراکنش بانک‌های فرانسوی، آنها را به دامن زدن به پدیده جنگل‌زدایی در آمازون متهم کردند.

ژان فیلیپ فوگل، وکیل و کارشناس حقوقی ائتلاف «شرپا» بیشتر بانک «ب. ان. پ پاریبا» و نیز «کردیت اگریکول»، صندوق «ارپارنی» و همچنین گروه بانکی «سوسیال ژنرال» را متهم و اعلام کرد: ب. ان. پ پاریبا بانک پیشرو در سرمایه گذاری در آمازون است و نرخ سرمایه‌گذاری آن امسال به ۷۷۳ میلیون رسیده است. این سرمایه گذاری به نفع فعالان تولید گوشت گاو که به فعالیت‌های جنگل زدایی معروف هستند، صورت گرفته است.

رادیو فرانسه افزود: در تماس با این بانک، مسئولان اطمینان دادند که تعهدات سختگیرانه ای برای حفاظت از محیط زیست دارند و تغییر در این شیوه ها چیزی نیست که به سرعت انجام پذیرد.

به گفته فوگل، اکنون قانون، شرکت‌های فرانسوی را موظف می‌کند تا در مورد فعالیت‌های خود در خارج از کشور هوشیار باشند: برپایه وظیفه هوشیاری و رعایت قانون مبارزه با پولشویی، موسسات مالی باید در مورد افراد و شرکت‌های مشکوک به فعالیت‌های غیرقانونی دقت داشته باشند و اطمینان حاصل کنند که این بازیگر را تامین مالی نمی‌کنند.

شرپا همچنین در حال بررسی اقدامات قانونی برای وادار کردن بانک ها به اجرای واقعی تعهدات خود است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha