مشاور پارک علم و فناوری خراسان رضوی: این مجموعه باید به پاتوق دانش پژوهان تبدیل شود

مشهد-ایرنا-مشاور رییس پارک علم و فناوری خراسان رضوی در امور هماهنگی شرکت های دانش بنیان گفت: این مجموعه باید با حضور دانش آموزان، دانشجویان، استادان دانشگاهی و نخبگان به پاتوقی تبدیل شود که از دل آن گفتمان فناورانه بیرون بیاید.

سید مهدی حسینی سمنانی روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: تاکنون حدود ۲ هزار نفر از دانش آموزان با حضور در پارک از شرکت‌های دانش بنیان بازدید کردند که می‌تواند نگاه آنها را به موضوع فناوری تغییر دهد تا در آینده با دید وسیع به انتخاب رشته دانشگاهی بپردازند.

وی با اشاره به برپایی نمایشگاه و رونمایی از محصولات فناورانه در هفته پژوهش ادامه داد: امیدواریم این رویداد منجر به آشنایی بیشتر خانواده ها و مخاطبان مختلف با مفاهیم و موضوعات فناورانه و در نهایت گفتمان سازی فناورانه شود.

مشاور رییس پارک علم و فناوری خراسان رضوی گفت: امسال و بعد از تعیین شعار سال از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی، قرارگاه دانش بنیان با هدف رفع مشکلات پارک و شرکت های فناور با دبیری پارک علم و فناوری خراسان رضوی و با حضور استاندار خراسان رضوی تشکیل شده و برای تسهیل شرکت های فناور مصوبات خوبی به دست آمده است.

حسینی افزود: از سوی دیگر و با ایجاد شبکه مشاوران، ۱۱۰ رابط دانش بنیان در اداره‌ها و ارگان‌های مختلف استان خراسان رضوی مشغول به فعالیت شدند تا موضوعات فناورانه قابلیت پیگیری بیشتری داشته باشد.

وی اضافه کرد:در توسعه فناوری باید به شهیدان تهرانی مقدم و فخری زاده اقتدا کنیم چنان که آمریکا در دهه ۹۰ میلادی با ایجاد مرکز " دارپا " و با نگاه به پژوهش‌های نوین به حوزه دفاعی ورود کرد و شهدای ما نیز، بدون کپی برداری از غرب، سعی کردند ایران را به جایگاهی ویژه‌ای در جهان برسانند که در حوزه فناوری دفاعی بدون اتکای به دیگران، منحصر به فرد باشیم.

مشاور رییس پارک علم و فناوری خراسان رضوی گفت: با تغییر ریاست پارک در زمستان سال گذشته، سعی شد تا سیاست های جدید با نگاه تحولی در پارک پیگیری شود و به همین منظور برگزاری جلسات مشاوره برای شناخت مسایل پارک در دستور کار قرار گرفت.

حسینی افزود: نیازهای اشتراکی شرکت های دانش بنیان نیز در چهار سرفصل و دغدغه بررسی شد و با این نگاه، رییس پارک برای شناخت ظرفیت ها و نیازهای استان به شهرستانها سفر کرد.

وی ادامه داد: از سوی دیگر تغییر رویکرد پارک از حمایت از چند شرکت‌ خاص به حمایت از تمام شرکت‌های خرد و کلان دانش بنیان در دستور کار قرار گرفت و سعی شد تا از همه ظرفیت‌ها و تسهیلات پارک برای همه شرکت‌ها استفاده شود.

مشاور رییس پارک علم و فناوری خراسان رضوی گفت: پارک علم و فناوری خراسان رضوی، قطب کشور در حوزه آی.سی.تی و انرژی است ولی نسبت به سایر حوزه ها نیز کم کاری هایی از گذشته وجود داشت که سعی شد با نگاه به ظرفیت های استان تغییر یابد و بر همین اساس ایجاد پردیس صنایع معدنی و فولادی، غذایی، کشاورزی و دهکده کشاورزی، صنایع خلاق و فرهنگی در دست اقدام قرار گرفت.

حسینی افزود: سعی شده است تا با راه اندازی رویداد تانا(توسعه اکوسیستم نوآوری استان‌ها) ارتباط صنایع معدنی و فولادی، صنایع غذایی با رویکرد امنیت غذایی، صنایع خلاق و اقتصاد فرهنگ و هنر با شرکت های دانش بنیان و افراد متخصص برقرار شود.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha