۸ آذر ۱۴۰۱، ۹:۲۰
کد خبرنگار: 2668
کد خبر: 84956304
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

معاون وزیر راه: ۱۱۱ هزار واحد مسکونی در بافت‌های فرسوده کشور در حال ساخت است

ایلام - ایرنا - معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران گفت: ۱۱۱ هزار واحد مسکونی در بافت های فرسوده کشور در مراحل ساخت قرار دارد که از این تعداد تاکنون ۱۲ هزار و ۵۰۰ واحد تکمیل شده است.

محمد آیینی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: همچنین ۱۵ هزار واحد مسکونی نیز تا دهه مبارک فجر به بهره برداری خواهد رسید و تا پایان سال به میزان قابل توجهی می رسد.

وی افزود: دولت سیزدهم برای تشویق مردم در بافت های فرسوده و سکونتگاه های غیررسمی به منظور نوسازی منازل خود مشوق هایی را در نظر گرفته است.

مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران یادآور شد: شورای عالی معماری و شهرسازی شهریورماه امسال یک بسته تشویقی را در این راستا مصوب کرد و ۱۶ مهرماه نیز به استانداران سراسر کشور ابلاغ شده است.

آیینی تاکید کرد: مردم و بویژه اقشار محروم و کمتر برخوردار می توانند از این بسته تشویقی بهره بگیرند، صدور پروانه در این مناطق تقریبا با تخفیف ۱۰۰ درصدی همراه است و تسهیلات بانکی ارزان قیمت پرداخت می شود و ساکنان این محلات هم می توانند از تسهیلات نهضت ملی مسکن تا سقف ۱۵۰ میلیون تومان با بهره صفر درصد و همچنین خط اعتباری ویژه نوسازی بافت های فرسوده استفاده کنند.

وی با اشاره به مفاد بسته تشویقی جدید شورای عالی معماری و شهرسازی تاکید کرد: بر اساس این مصوبه، افراد با هر متراژ و ابعادی می توانند از این تسهیلات استفاده و نسبت به نوسازی واحد خود اقدام کنند.

معاون وزیر راه و شهرسازی اضافه کرد: ولی اگر این نوسازی به شکل تجمیعی بوده و یا محورهای اصلی بافت باز شود ، ساکنان این محلات می توانند از یک تا ۲ طبقه تراکم تشویقی بیشتر ، سطح اشغال بالاتر و ارائه تسهیلات در زمینه پارکینگ بهره بگیرند.

آیینی گفت: این بسته تشویقی بدون شک می تواند سازندگان را برای بازسازی بافت های فرسوده و سکونتگاه های غیررسمی ترغیب کند و امیدواریم مردم از این فرصت ایجاد شده استفاده کنند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha