۸ آذر ۱۴۰۱، ۱:۳۱
کد خبر: 84956201
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

استونی خواستار افزایش بودجه نظامی کشورهای اروپایی شد

تهران- ایرنا- دولت استونی از کشورهای اروپایی خواست تا با توجه به جنگ در اوکراین، هزینه‌ها و بودجه نظامی خود را به دو برابر افزایش بدهند.

به گزارش بامداد سه‌شنبه ایرنا از تارنمای یورونیوز، «اورماس رینسالو» وزیر خارجه استونی خبر داد دولت این کشور در نظر دارد تا بودجه نظامی خود را تا سه درصد تولید ناخالص داخلی استونی افزایش بدهد.

رینسالو این مطلب را در حاشیه نشست وزرای خارجه ۶ کشور منطقه بالتیک و اسکاندیناوی با رئیس جمهور اوکراین در کی‌یف در جمع خبرنگاران عنوان کرد.

وزرای خارجه کشورهای فنلاند، لتونی، لیتوانی، ایسلند، نروژ، سوئد و استونی با هدف اعلام حمایت از اوکراین در جنگ با روسیه، به کی‌یف سفر کرده‌اند.

رینسالو ادامه داد : اتحادیه اروپا مجموعاَ حدود ۰.۲ درصد از تولید ناخالص داخلی خود را برای کمک نظامی به اوکراین اختصاص داده است. من قول می‌دهم که اگر بتوانیم این رقم را به یک درصد برسانیم، مسیر جنگ در اوکراین به طور شگرفی تغییر خواهد کرد.

سفر این هیات اروپایی به کی‌یف در حالی صورت می‌گیرد که بنا بر اعلام پنتاگون، دولت آمریکا روز دوشنبه با فروش یک محموله بزرگ سلاح و مهمات جنگی از جمله موشک‌های تاکتیکی به ارزش ۳۱۲ میلیون یورو به فنلاند موافقت کرد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha