۷ آذر ۱۴۰۱، ۲۳:۱۲
کد خبر: 84956176
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

رسانه‌های اوکراین: شهر باخموت در محاصره روسیه نیست

تهران- ایرنا- رسانه‌های اوکراین ادعاهای روسیه مبنی بر محاصره شهر باخموت در شرق استان دونتسک را رد ولی وقوع درگیری‌های شدید نظامی در این منطقه را تائید کردند.

به گزارش دوشنبه شب ایرنا به نقل از سی ان ان، بر اساس گزارش‌های منتشر شده از سوی رسانه‌های روسیه و اوکراین، درگیری‌های شدید در اطراف شهر باخموت در شرق منطقه دونتسک ادامه دارد.

در حالی که باخموت به یک هدف مهم برای نیروهای روسیه تبدیل شده است ویدئوهای منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی در روزهای اخیر حکایت از ویرانی‌های گسترده این شهر دارد، جایی که هنوز هزاران نفر بدون داشتن برق و آب لوله‌کشی در آن زندگی می‌کنند.

دنیس پوشیلین رهبر جدایی طلب جمهوری خلق دونتسک که توسط روسیه منصوب شده است، روز دوشنبه گفت: نیروهای روسیه در حال حاضر به محاصره کامل باخموت نزدیک شده‌اند.

پوشیلین که در تلویزیون روسیه صحبت می‌کرد، افزود: وضعیت در باخموت همچنان دشوار است اما واحدهای ما به ویژه واحد گروه واگنر، قطعا در حال پیشرفت هستند.

واگنر یک پیمانکار نظامی خصوصی است که نیروهایش نقش مهمی در نبردهای دونتسک و لوهانسک برعهده داشته‌اند.

پوشیلین تاکید کرد: در حومه شهر باخموت به موفقیت‌هایی دست یافته‌ایم و این شهر در شرف محاصره کامل قرار دارد.

از سوی دیگر اوکراینی‌ها اگرچه به حملات روسیه در این منطقه اذعان کرده‌اند اما ادعای اشغال برخی نواحی اطراف شهر باخموت از سوی روس‌ها را رد می‌کنند.

ستاد کل ارتش اوکراین روز دوشنبه با اشاره به نام برخی مناطق اطراف شهر باخموت که در روزهای اخیر از سوی نیروهای روسیه مورد تهاجم قرار گرفته‌اند، اعلام کرد: دشمن در تلاش است تا یک عملیات نظامی تهاجمی برای اشغال شهر باخموت انجام دهد.

سرهی چرواتی سخنگوی نیروهای نظامی مستقر در شرق اوکراین، دوشنبه در تلویزیون اوکراین گفت: شهر باخموت اکنون به کانون اصلی نبرد در جنگ میان روسیه و اوکراین تبدیل شده است. نیروهای روسیه در حال انجام عملیات تهاجمی در این منطقه هستند و علاوه بر آتش مستقیم از آتش توپخانه نیز در حملات خود بهره می‌برند و روزانه حدود ۱۸۰ تا ۲۰۰ حمله توپخانه‌ای در این منطقه انجام می‌دهند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha