سامانه نظارت بر طرح نهضت ملی مسکن در خراسان رضوی راه‌اندازی شد

مشهد-ایرنا- مدیر کل راه و شهرسازی خراسان رضوی گفت: سامانه مانیتورینگ نظارت بر طرح نهضت ملی مسکن برای نخستین بار در این استان عملیاتی و راه‌اندازی شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، عباس یوسف زاده روز دوشنبه در نشست کارگروه کنترل پروژه و آمار اداره کل راه و شهرسازی خراسان رضوی با اعلام این خبر افزود: این سامانه نظارت بر عملیات اجرایی طرح نهضت ملی مسکن در مناطقی که این طرح در حال اجراست، نظیر شهرک مهرگان مشهد، شهرستانهای نیشابور و سبزوار بر عهده دارد.

وی اظهار داشت: استقرار سامانه نظارت بر عملیات اجرایی طرح نهضت ملی مسکن بنا به لزوم و اهمیت پایش همه ذینفعان و مداخله‌گران در این طرح به منظور تسهیل و تسریع فرآیندهای عملیاتی به صورت آزمایشی به اجرا درآمده است.

مدیر کل راه و شهرسازی خراسان رضوی گفت: در فاز بعدی راه اندازی این سامانه، پایش عملکرد پیمانکاران، ناظرین، دستگاه‌های خدماتی و غیره به صورت برخط انجام می‌شود.

در نشست کارگروه کنترل پروژه و آمار اداره کل راه و شهرسازی خراسان رضوی مباحث مختلفی از جمله تسریع در حل مشکلات طرح نهضت ملی مسکن استان، تهیه و تنظیم فرمت‌های یکسان بصورت روزانه، هفتگی و ماهانه؛ تدوین ساختار داشبوردهای مدیریتی به تفکیک پیمانکاران و مشاوران، تهیه و تنظیم شیوه‌نامه‌ها و دریافت مدون برنامه‌های زمانبندی پیمانکاران ، ساختار اجرایی پروژه‌ها ، کنترل قیمت تمام شده، نیازمندی‌ های مصالح و تجهیزات مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

به گزارش ایرنا، جمع کل ثبت نام شدگان در طرح نهضت ملی مسکن در خراسان رضوی بیش از ۳۷۴ هزار نفر در شهرهای بالای ۱۰۰ هزار نفر و زیر ۱۰۰ هزار نفر است. قرار است ۳۰ هزار واحد مسکونی در منطقه سیدی مشهد برای طرح نهضت ملی مسکن ساخته شود.

سهم این استان از طرح ملی نهضت ملی مسکن ۴۰۰ هزار واحد طی یک برنامه چهار ساله است که سهم آن نسبت به کشور ۱۰ درصد می باشد، از این تعداد تامین زمین ۲۳۰ هزار واحد از محل اراضی دولتی و تفاهم نامه ها با نهادهای مختلف، ۱۰۰ هزار واحد در بخش روستایی و ۷۰ هزار واحد از محل خود مالکی و بازآفرینی انجام می‌شود.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha