سرمربی آمریکا: بابت دستکاری «پرچم ایران» عذر می‌خواهیم

تهران- ایرنا- سرمربی تیم ملی فوتبال آمریکا گفت: وقتی در جام جهانی هستیم باید مثل برادر با هم‌ بازی کنیم‌ چرا که این‌ یک‌ ورزش است. بابت اتفاقی که(درباره دستکاری پرچم ایران) رخ داد، عذرخواهی می‌کنیم.

به گزارش خبرنگار ایرنا از قطر، گرگ برهالتر، سرمربی تیم ملی فوتبال آمریکا در نشست خبری پیش از دیدار برابر ایران، اظهار داشت: این بازی برای هر ۲ تیم اهمیت زیادی دارد و ما برای این دیدار مهم آماده هستیم.

وی در پاسخ به این پرسش که «اگر در دنیا نظرسنجی کنید، فکر می‌کنید چند درصد مردم از برد ایران‌ و چند درصد از پیروزی آمریکا خوشحال می‌شوند؟» گفت: وقتی در مورد مسابقه فکر می‌کنم، می‌بینم افراد دیگری هستند که شاید ملاحظاتی داشته باشند اما این‌ برای‌ ما فوتبال هست و می‌خواهیم روی کار خود تمرکز کنیم.

سرمربی تیم ملی آمریکا در خصوص اشتباه فدراسیون این کشور در انتشار عکس پرچم ایران بدون نام «الله»، گفت: ما نظری در این خصوص نداشتیم. کار و تمرکز ما روی مسابقه فردا است. چهار سال کار کردیم و فردا فقط به برد فکر می‌کنیم.

برهالتر در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه حاشیه‌سازی‌های آمریکا به ضرر این تیم هست یا به آنها روحیه می‌دهد، اظهار داشت: ما و بازیکنان چیزی در خصوص این‌ پست‌ نمی‌دانستیم و فکر ما فقط موفقیت در فوتبال است‌. ما بابت اتفاقی که رخ داده معذرت می‌خواهیم‌ و فقط همین را می‌توانم بگویم.

وی در خصوص دیدار فردا گفت: تیم بسیار خوبی حریف ماست. این تیم سال‌ها کارکرده و این روند از جام جهانی قبل شروع شده است. آنها در خط حمله بازیکن‌ خوبی مثل مهدی طارمی و یک سرمربی بزرگ دارند که این‌ها کار را برای ما سخت می‌کند.

برهالتر در پاسخ به سوال خبرنگاری درباره اینکه «ورزش‌ دلیل نزدیکی ملت‌ها است اما چرا از دولت‌مردان خود نمی‌خواهید ناوهای‌ نظامی را از منطقه خاورمیانه خارج کنند؟» گفت:‌ من با شما موافق هستم و ورزش باید کشورها و مردم را نزدیک‌ کند. وقتی در جام جهانی هستیم باید مثل برادر با هم‌بازی کنیم‌ چرا که این‌ یک‌ ورزش است.

سرمربی تیم ملی آمریکا گفت: کی‌روش‌ در آمریکا کار کرده و خیلی موفق بوده است. برای این سرمربی احترام‌زیادی قائل هستم.

وی در خصوص‌ حرف‌های غیرمحترمانه یورگن کلینزمن علیه ایران نیز اظهار داشت: من اینجا آمدم در مورد بازی ایران و آمریکا حرف بزنم اما شما در خصوص کسی صحبت می‌کنید که در تلویزیون حرف‌ زده و من نمی‌توانم اینجا پاسخ دهم.

برهالتر ادامه داد: برای ما فقط تمرکز مهم هست. به عقب بر نمی‌گردیم و این را می‌دانم نباید در دیدار با ایران اشتباه کنیم.

سرمربی تیم آمریکا در خصوص اختلاف با یکی از اعضای تیم گفت: قضاوت را دست شما می‌سپارم. هر کسی نسبت به زمان ‌می‌تواند به تیم کمک کند.

برهالتر گفت: ایران مقابل انگلیس غیرفعال بود اما مقابل ولز بسیار هجومی‌ و با انگیزه بود و توانست یک تیم خوب را شکست دهند.

وی‌ افزود: حدود یکسال کی‌روش وقت گذاشت تا فوتبال آمریکا را رشد دهد و نظارت زیادی روی این کار داشت. او تجربه زیادی در فوتبال آمریکا داشته و در تیم‌های بزرگی حضور پیدا کرده و یک مربی با دانش و تجربه است.

سرمربی تیم ملی آمریکا ادامه داد: غیرمنطقی است که بخواهیم در مورد بازی انجام نشده صحبت کنیم. باید اجازه دهیم بازی برگزار شود و سپس در مورد آن حرف بزنیم.

برهالتر گفت: گل زدن در جام جهانی بسیار دشوار است و باید فرصت‌ها را ایجاد کنیم تا بتوانیم گل بزنیم و مجبور هستیم این کار را انجام دهیم.

وی در خصوص اینکه چرا در آمریکا کسی از این تیم حمایت نمی‌کند، گفت: به نظر می رسد حمایت خوبی در کشورمان داریم و آمریکا با کشورهای زیادی در رقابت است.

سرمربی تیم ملی فوتبال آمریکا در خصوص اینکه ایرانی‌ها نمی‌توانند به آمریکا سفر کنند، اظهار داشت: در مورد سیاست اطلاع ندارم‌ و در مورد سیاست بین‌الملل هم نمی‌توانم اظهار نظر کنم.

وی ادامه داد: قطعا ایران ثابت کرد آن‌ها از هیچ چیزی در بازی کم نخواهند گذاشت و می‌دانیم فردا نمی‌توانیم انتظار بازی آسانی داشته باشیم. با توجه به بازیکنانی که داریم فکر می‌کنم با تمرکز بالا به میدان برویم.

وی در خصوص جام جهانی ۱۹۹۸ گفت: اآن بازی در مغز من حفره‌ای ایجاد کرده است. یک تیم به نام ایران بود که می‌خواست بازی را ببرد و حریفی که انقدر ذهنیت برتر نداشت. قطعا از اشتباهات گذشته درس می‌گیریم و نمی‌خواهیم آنها را تکرار کنیم.

وی ادامه داد: برد در تمام شرایط احساس خوبی ایجاد می‌کند و ما سال گذشته این احساس را لمس کرده و به جام جهانی رسیدیم و امیدواریم فردا گل‌های زیادی بزنیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha