راه‌اندازی سامانه مدیریت هوشمند برداشت از سفره‌های زیرزمینی به‌زودی

تهران – ایرنا – سخنگوی صنعت آب گفت: سامانه مدیریت هوشمند درباره برداشت‌های مجاز و غیرمجاز از سفره‌های زیرزمینی به‌زودی راه‌اندازی می‌شود.

«فیروز قاسم‌زاده» روز دوشنبه در نهمین نشست خبری در پاسخ به سئوال خبرنگار ایرنا در باره اثر برداشت‌های بی‌رویه از منابع آب زیرزمینی افزود: طرح احیا و تعادل بخشی به آب‌های زیرزمینی به جد در حال پیگیری است و تلاش در این طرح بر آن است که به دلیل کاهش آب‌های سطحی برداشت از آبخوان‌ها آسیبی به آنها وارد نسازد.

وی ادامه داد: بر همین اساس اعمال مدیریت بر برداشت‌ها به جد دنبال می‌شود و برخورد با چاه‌های غیرمجاز هم با جدیت بیشتری دنبال می‌شود.

سخنگوی صنعت آب گفت: چاه‌های غیرمجاز برداشت بیشتری از سفره‌های زیرزمینی دارند که باهدف اعمال مدیریت طرح هوشمندسازی چاه‌ها مطرح و پیگیری می‌شود.

قاسم‌زاده ادامه داد: بحث هوشمندسازی چاه‌های کشاورزی را هم‌زمان با بخش برق دنبال خواهیم کرد تا با هوشمندسازی نظارت دقیق‌تری بر برداشت‌ها صورت گیرد.

وی افزود: بر همین اساس بحث اعمال مدیریت هوشمند برداشت از سفره‌های زیرزمینی به‌زودی دارای سامانه‌ای خواهد شد و بر اساس آن از اضافه برداشت‌های مجاز و غیرمجاز جلوگیری خواهد شد.

سخنگوی صنعت آب در پاسخ به سؤال دیگر خبرنگار ایرنا در باره رهاسازی حق آبه هیرمند توسط افغانستان و سرنوشت اصلاح سازه مربوط گفت: رایزنی‌ها در این باره در جریان است.

قاسم‌زاده ادامه داد: برای اصلاح سازه سد کمال خوان هم پیگیری‌ها در جریان است و در جلسه آخر با مقام‌های افغان بررسی طرح فنی مطرح شد و در این باره ایران به افغانستان کمک خواهد کرد.

وی افزود: هنوز آبی از هیرمند به سمت چاه نیمه‌های سیستان و بلوچستان رهاسازی نشده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha