۷ آذر ۱۴۰۱، ۱۳:۳۴
کد خبرنگار: 943
کد خبر: 84955707
T T
۳ نفر

برچسب‌ها

هشدار مقام پیشین ناتو درمورد قطع کمک آمریکا به اوکراین

تهران– ایرنا - جیمز استاوریدیس، فرمانده پیشین منطقه اروپای ناتو، هشدار داد که تهدید برخی از جمهوریخواهان به قطع کمک به اوکراین پیامدهایی ویرانگر خواهد داشت.

به گزارش ایرنا، این نظامی بازنشسته آمریکایی در گفت و گویی با شبکه خبری "ام اس ان بی سی" اظهارداشت: البته هنوز اکثریت بسیار قدرتمندی در میان جمهوریخواهان با تداوم منطقی کمک ها به اوکراین موافق هستند.

میچ مک کانل سناتور جمهوریخواه و رهبر اقلیت سنا پیش از انتخابات میاندوره ای قول داده بود که کمک های واشنگتن به کی یف ادامه خواهد یافت. این در حالی است که پیش از وی، کوین مک کارتی، رهبر وقت اقلیت مجلس گفته بود که در صورت پیروزی جمهوریخواهان در انتخابات میاندوره ای، مجلس به اوکراین چک سفید نخواهد داد.

استاوریدیس در توییتر نیز در حمایت از تداوم کمک ها به اوکراین نوشته بود: اوکراین داستان دو جنگ است. یکی روی زمین و دیگری در هوا. اوکراینی ها روی زمین درحال پیرزوی اند ولی روس ها در هوا مشغول کسب پیرزوی اند. شبکه برق اوکراین در حال انهدام است و ما باید تعداد سامانه های پدافند هوایی را افزایش دهیم تا اوکراین بتواند در جنگ دوم نیز پیروز شود.

در همین حال جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا در تداوم حمایت از اوکراین قاطع بوده و هفته پیش اعلام کرد که دولتش ۴۰۰ میلیون دلار کمک های نظامی از تیربار سنگین و مهمات برای پدافند هوایی پیشرفته ناسامز (NASAMS) ارسال خواهد کرد.

به گفته پنتاگون، از آغاز ریاست جمهوری بایدن، آمریکا تاکنون متعهد به ارسال ۱۹ میلیارد و ۷۰۰ میلیون دلار کمک نظامی به اوکراین شده که ۱۹ میلیارد دلار آن به پس از حمله روسیه به اوکراین اختصاص دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha