کاشت قراردادی گندم در استان خراسان رضوی آغاز شد

مشهد- ایرنا- مدیرکل غله و خدمات بازرگانی خراسان رضوی گفت: در راستای ایجاد الگوی پایدار کشت و نیل به خودکفایی در تولید گندم و همچنین حمایت از گندمکاران با حذف واسطه‌ها و تولید محصول با کیفیت، طرح کاشت قراردادی گندم استان خراسان رضوی آغاز شد.

وحیدرضا فریدونی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: کشاورزان برای ثبت قرارداد ابتدا باید با مراجعه به وب سایت شرکت بازرگانی دولتی ایران، نرم افزار کاربردی کشاورزی قراردادی را در گوشی همراه خود نصب کنند.

وی با تاکید بر این که سیم کارت تلفن همراه باید به نام خود کشاورز باشد تا فرآیند استعلام به درستی صورت گیرد ادامه داد:کشاورز می‌تواند پس از ثبت مشخصات فردی و ثبت مشخصات سطح زیر کشت با تایید الکترونیکی قرارداد را منعقد کند.

مدیر کل غله و خدمات بازرگانی خراسان رضوی گفت: قراردادهای الکترونیکی پس از تایید به بانک عامل، شرکت خدمات حمایتی کشاورزی و صندوق بیمه ارسال خواهد شد و پس از مراجعه حضوری کشاورزان به نزدیک ترین شعبه بانک کشاورزی و ارائه تضامین و تعهدات بانکی، تسهیلات متناسب با سطح زیر کشت کشاورز به حساب پیش بینی شده برای این قرارداد واریز خواهد شد.

فریدونی افزود: پیرو این قرارداد ۵۰ درصد هزینه تهیه کودهای مصرفی فسفاته و پتاسه را دولت تامین و پرداخت خواهد کرد.

وی پرداخت بخشی از کرایه حمل گندم تا مراکز ذخیره سازی را از دیگر خدمات حمایتی دولت در اجرای طرح کشت قراردادی عنوان کرد و ادامه داد: محصول دریافتی از گندمکاران با قیمت خرید تضمینی گندم خریداری خواهد شد.

مدیر کل غله و خدمات بازرگانی خراسان رضوی گفت: هزینه های دیگر تحمیل شده به کشاورزان پس از تحویل محصول از محل وجوه گندم خریداری تامین و تسویه خواهد شد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha