۷ آذر ۱۴۰۱، ۱۲:۱۹
کد خبرنگار: 5369
کد خبر: 84955535
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

تفاوت دولت ها و ملت های عرب در قاب جام جهانی!

۷ آذر ۱۴۰۱، ۱۲:۱۹
کد خبر: 84955535
تفاوت دولت ها و ملت های عرب در قاب جام جهانی!

تهران - ایرنا- درحالی که برخی دولت های عربی با خیانت به آرمان فلسطین راه سازش با اشغالگران صهیونیست را در پیش گرفتند، ملت های عربی در جام جهانی نشان دادند که راه آنها از حکامشان جدا است و همچنان از ملت فلسطین علیه اشغالگران حمایت می کند.  

به گزارش روز دوشنبه ایرنا، دولت مغرب از جمله دولت های عربی است که راه سازش با اشغالگران را رفته و درهای این کشور را به روی صهیونیست ها به طور گسترده باز کرده است.

اما در سوی دیگر، مردم مغرب مخالفت خود را در مناسبت های مختلف با برقراری روابط کشورشان با تل آویو ابراز داشته و پرچم این رژیم را به آتش کشیده اند.

جام جهانی قطر نیز خود به یکی از مناسبت های مهم -با توجه به پوشش رسانه های گسترده آن و توجه انظار جهانیان به مسابقات- تبدیل شده است تا مغربیها بار دیگر پیام واضح خود را هم به اشغالگران صهیونیست و هم به حکام کشورشان برسانند و از این سازش تبری جسته و بر تداوم همبستگی با ملت فلسطین تاکید کنند.

در همین راستا، تماشاگران مغربی در بازی دیروز یکشنبه تیم ملی کشورشان با تیم ملی بلژیک پرچم بزرگ فلسطین را در ورزشگاه برافراشتند.

تصاویر منتشر شده از تماشاگران مغربی در بازی با بلژیک نشان داد که آنها یک پرچم بزرگ فلسطین را روی دست های خود دارند و آن را حرکت می دهند که بر روی آن به زبان انگلیسی «آزادی فلسطین» نوشته شده بود.

تماشاگران مغربی در بازی قبلی خود در جام جهانی قطر نیز پرچم های فلسطین را در دست داشتند و از مردم مظلوم فلسطین حمایت کردند.

بازی مغرب و بلژیک در مسابقات جام جهانی فوتبال روز گذشته با نتیجه دو بر صفر به سود این تیم عربی به پایان رسید.

پیش از این تماشاگران تونس نیز در بازی تیمشان مقابل استرالیا در جام جهانی قطر در دقیقه ۴۸ پرچم بزرگ فلسطین را برافراشتند.

برافراشتن پرچم فلسطین در دقیقه ۴۸ بازی در راستای یادآوری اشغال سرزمین فلسطین توسط صهیونیستها در سال ۱۹۴۸ میلادی بود.

بر روی این پرچم جمله «آزادی برای فلسطین» نیز نوشته شده بود.

تماشاگران تونسی پرچم های کوچک فلسطین و همچنین شال هایی با رنگ کوفیه فلسطینی در دست داشتند.

در جام جهانی قطر حمایت های گسترده ای از مساله فلسطین شده است و تماشاگران عرب علاوه بر در دست گرفتن پرچم فلسطین و سر دادن شعارهای حمایتی از مردم مظلوم فلسطین حاضر به مصاحبه با رسانه های صهیونیستی نمی شوند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha