ایمیدرو آماده ارائه کمک به واحدهای فولادسازی طرح‌های هفتگانه است

تهران- ایرنا- معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت از آمادگی ایمیدرو برای ارائه کمک‌های مالی و مشاوره‌ای به طرح های هفتگانه فولادی و به بهره برداری رسیدن آنها خبر داد.

به گزارش ایرنا از سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو)، «وجیه‌الله جعفری» در جلسه پایش طرح های هفتگانه فولادی که در محل شرکت ملی فولاد ایران برگزار شد، افزود: مدیران و مجریان طرح ها زمان‌بندی لازم را برای تکمیل و راه اندازی در دستورکار خود داشته باشند و بر همین اساس هم ما در ایمیدرو با سطح بندی و اولویت بندی نیازها اقدامات لازم برای کمک و مساعدت به طرح ها را انجام می دهیم.

رئیس هیات عامل ایمیدرو همچنین خاطرنشان‌کرد: مشکلات مالی در همه پروژه ها وجود دارد اما باید مجری، مشاور و پیمانکار به یک اجماع برای تعیین نیازهای مالی خود برسند و ما هم درکنارشان خواهیم بود؛ منوط به اینکه همه چیز به‌صورت مدون و برنامه ریزی شده به ما ارائه شود.

توجه به محیط زیست

وی با تاکید بر اینکه کمبود آب، گاز و برق از مشکلات اساسی کشور است، ادامه‌داد: در حال رایزنی با وزارت نیرو و دیگر دستگاه های مسوول هستیم تا کمترین قطعی انرژی های مذکور به واحدهای معدنی و فولادی تحمیل شود.

جعفری اضافه‌کرد: باید برای استفاده از پساب های شهری برنامه ریزی و تلاش مجدانه داشت تا در این شرایط کم‌آبی تولید در طرح های هفتگانه دچار مشکل نشود.

وی اظهار داشت: استفاده از پساب علاوه بر اینکه یک برنامه در راستای مسوولیت های اجتماعی و حفاظت از محیط زیست است، موجب استفاده بهینه از منابع آبی کشور نیز خواهد شد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار اقتصاد

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha