۷ آذر ۱۴۰۱، ۱۰:۰۱
کد خبرنگار: 2082
کد خبر: 84955283
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

هفته پر تب و تاب پیش روی جنگ اوکراین

۷ آذر ۱۴۰۱، ۱۰:۰۱
کد خبر: 84955283
هفته پر تب و تاب پیش روی جنگ اوکراین

تهران- ایرنا- درحالیکه هفته گذشته تحولات جنگ روسیه و اوکراین برای کی‌یف خسارت‌های فراوانی به دنبال داشت، هفته پیش رو از نظر رییس جمهور اوکراین برای این کشور از گذشته نیز دشوارتر خواهد بود.

به گزارش ایرنا، ولودیمیر زلنسکی حملات موشکی جدید روسیه به کشورش در روزهای آینده را قطعی دانست و به نیروهای دفاعی و شهروندان هشدار داد که انتظار یک هفته سخت دیگر بخاطر قطع خطوط برق را داشته باشند.

مسئولین شهر کی‌یف گفتند که پس از حملات روسیه کارگران در شرف بازگرداندن جریان برق، آب و گرما هستند اما تقاضای بالا منجر به تاریکی شده است.

زلنسکی ساعات پایانی روز یکشنبه در یک سخنرانی ویدئویی گفت که روسیه در حال برنامه ریزی برای حملات جدید است و متاسفانه تا جاییکه موشک داشته باشد، آرام نمی‌گیرد. رئیس جمهور اوکراین اضافه کرد که این هفته می‌تواند از هفته قبل نیز دشوارتر باشد.

مسکو هیچ واکنشی به ادعاهای رئیس جمهوری اوکراین نشان نداده است. از زمان شروع جنگ، روسیه اعلام کرده که جمعیت غیرنظامی را هدف قرار نمی‌دهد. کاخ کرملین روز پنجشنبه تصریح کرد که کی‌یف می‌تواند رنج خود را با برآورده کردن خواسته‌های مسکو پایان دهد.

روسیه مناطقی از شرق و جنوب اوکراین را در ماه سپتامبر به خاک خود الحاق کرد و ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه گفت که خواسته‌های سرزمینی مسکو غیرقابل مذاکره است. پس از انضمام این مناطق، زلنسکی بیان کرد که با کرملین مذاکره نمی‌کند و نمی‌توان درباره یکپارچگی سرزمینی مذاکره انجام داد.

روز یکشنبه بدون انجام حملات مخرب به کی‌یف و دیگر شهرهای بزرگ اوکراین به نسبت آرام سپری شد. فرماندهی مرکزی ارتش اوکراین اعلان کرد که نیروهای روسیه ۴ حمله موشکی انجام داده و چندین بار به اهداف غیرنظامی در منطقه دنیپروپتروفسک شلیک کردند.

ستاد کل نیروهای مسلح اوکراین روز یکشنبه اعلام کرد که روسیه بیش از ۱۰ روستا در شرق منطقه دونتسک از جمله اهداف اصلی خود «باخموت» و «اودیوکا» را بمباران کرده است.

اوله ژدانُف تحلیلگر نظامی اوکراین خبر داد که مسکو چندین حمله بی ثمر را به منطقه «سولدار» در نزدیکی باخموت انجام داده و در حمله‌ای جداگانه خسارات سنگینی را به اودیوکا وارد آورده است.

همچنین در منطقه خارکیف در شمال شرقی اوکراین یعنی در نزدیکی مناطقی که ارتش اوکراین در ماه سپتامبر و اکتبر آنها را بازپس گرفت، درگیری شدید ادامه دارد.

در حملات اخیر روسیه به سراسر اوکراین زیرساخت‌های اساسی هدف بودند که دسترسی میلیون‌ها نفر از مردم به برق، آب یا وسایل گرمایشی را قطع کرد.

«یاروسلاو یانوشویچ» فرماندار منطقه خرسون در جنوب اوکراین که روسیه در ماه جاری میلادی آنجا را ترک کرد، گفت که ۱۷ درصد مشتریان اکنون برق دارند. برق دیگر نواحی نیز در روزهای آینده وصل می‌شود.

در این میان، رئیس شرکت دولتی انرژی اتمی اوکراین روز یکشنبه مدعی شد نشانه‌هایی وجود دارد که نیروهای روسیه ممکن است آماده خروج از نیروگاه هسته‌ای زاپوریژیا باشند. این نیروگاه در ماه مارس به تصرف روسیه درآمد و تیراندازی‌های مکرر به اطراف نیروگاه نگرانی‌ها از وقوع یک فاجعه هسته‌ای را افزایش داده بود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha