به گزارش ایرنا، اسدالله عباسی شامگاه یکشنبه در بازدید از زیرساختهای مجتمع بندری انزلی با اشاره به اینکه راهاندازی شرکتهای کشتی سازی موجب میشود کشتی های ایرانی با ظرفیت بالاتری ساخته شوند، عنوان کرد: سرمایهگذاران برای سرمایهگذاری در این بخش اعلام آمادگی کردهاند و استانداری گیلان برای آنها بسته تشویقی در نظر گرفته است.
وی تصریح کرد: با توجه به سیاستها و برنامههای راهبردی دولت و هماهنگی بین دستگاهها از ظرفیت های بندری استان گیلان برای رونق اقتصادی این منطقه و کشور بهره بیشتری گرفته می شود.
وی اضافه کرد : ما در دریای خزر به حدود ۵۰ کشتی ایرانی نیاز داریم و با توجه به نیاز کشور به کشتیسازی و توسعه ناوگان حمل و نقل دریایی در دریای خزر اکنون نیاز به کشتی های رورو، واگن بر و کامیونبر در کشور بیشتر احساس میشود.
عباسی با اشاره به ظرفیت ۱۰ میلیون تنی مجتمع بندری انزلی گفت: از ابتدای سال تاکنون ترانزیت کالا در گیلان ۳۴۰ درصد افزایش داشته و این برای استان ما بسیار مهم است. اکثر کشتی هایی که از ایران کالا ترانزیت می کنند در حال حاضر ۲ سر بار هستند و صادرات ما قوت گرفته و بالا رفته است. کیفیت صادرات بسیار با ارزشتر از نوع صادرات است به ویژه صادراتی که در بخش مواد معدنی و پتروشیمی انجام می شود.
وی افزود : در بخش رسوب کالا در انبارهای مجتمع بندری انزلی نیز نگرانی های وجود دارد که کار با سرعت بیشتری دنبال می شود و بین مدیران بنادر و دریانوردی، گمرک و اموال تملیکی برای سرعت بخشی به کار اهتمام شده است.
استاندار گیلان با بیان اینکه لایروبی در مجتمع بندری انزلی در حال انجام است و عمق مناسب در این بندر وجود دارد، گفت: با ایجاد سیلو و افزایش میزان اشتغال در این بندر در تلاشیم حداکثر ظرفیت را در این مجتمع بندری ایجاد شده و با افزایش بهرهوری صادرات را توسعه دهیم.
وی تاکید کرد : فعالیت بندری در بنادر کاسپین و آستارا هم ادامه می یابد و بزودی راه آهن رشت – کاسپین راه اندازی شده و به این ترتیب بسیاری از کالاها از این مسیر ترانزیت و کریدور شمال – جنوب، شرق- غرب فعال تر شده و و اقتصاد ما به سطح مورد انتظار می رسد.
عباسی خاطر نشان کرد: مقدمات تکمیل خط ریل رشت- آستارا نیز فراهم شده است و بزودی منطقه قفقاز، آسیای میانه و اوراسیا هم فضای خوبی برای تجارت و رونق اقتصادی در استان خواهد بود.
نظر شما