پیش بینی روزنامه انگلیسی از ماهیت گزارش نهایی کنگره آمریکا علیه ترامپ

تهران – ایرنا – یک روزنامه چاپ لندن روز یکشنبه، پیش بینی کرد که گزارش نهایی کمیته منتخب مجلس نمایندگان آمریکا در باره حمله ۶ ژانویه ۲۰۲۱ به کنگره، به شدت بر نقش و مداخله دونالد ترامپ رئیس جمهوری پیشین در این رخداد و مقصر شناخته شدن احتمالی وی، متمرکز شده باشد.

به گزارش ایرنا از روزنامه گاردین؛ کمیته منتخب همچنین توصیه های بالقوه کیفری و مدنی به وزارت دادگستری را در گزارش خود ارزیابی می کند که قرار است در میانه دسامبر و پس از برگزاری دور نهایی انتخابات میان دوره ای سنا در ایالت جورجیا، منتشر شود.

هرشل واکر نامزد مورد حمایت ترامپ در دور نخست انتخابات همگانی عقب تر از رافائل وارناک سناتور دمکرات کنونی قرار داشته که برای حزب جمهوری خواه نتیجه ناامید کننده ای به شمار می رود.

در حالی که هنوز چند هفته به انتشار این گزارش فرصت باقی مانده، شکافی در این هیئت پدید آمده است.

پیش بینی می شود که ماهیت گزارش نهایی به همراه توصیه های کیفری به وزارت دادگستری در باره تبیین مشروعیت این تحقیقات باشد که تلاش های ترامپ را برای متوقف کردن روند تائید صلاحیت جو بایدن در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰، به منظور بازگشت خود به کاخ سفید برای دومین دور، به شدت زیر ذره بین قرار داده است. این تمرکز به ویژه ناشی از تلاش های لیز چنی عضو جمهوری خواه کنگره و معاون این کمیته است.

کمیته منتخب در پی حکم ماه مارس قاضی دیوید کارتر در باره احتمال ارتکاب چند بزه توسط ترامپ در تلاش هایش برای تغییر دادن نتایج انتخابات ۲۰۲۰ و متوقف کردن روند تائید پیروزی جو بایدن در انتخابات ریاست جمهوری، پیروزی چشمگیری به دست آورده است.

ترامپ رئیس جمهوری وقت ایالات متحده، در ششم ژانویه ۲۰۲۱ (۱۷ دی سال ۹۹) هم زمان با شمارش آرای مجمع برگزینندگان (الکترال کالج) کنگره برای تائید نتیجه انتخابات ریاست‌ جمهوری سوم نوامبر، از هوادارانش خواست تظاهرات به اصطلاح مسالمت‌آمیزی برای اعتراض به نتیجه انتخابات برگزار کنند اما آنان در جمعیتی بزرگ به کپیتول ساختمان کنگره حمله کرده و پس از درگیری با نیروهای امنیتی، وارد این ساختمان و اتاق‌هایش شده و جان اعضای کنگره را تهدید کردند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha