گروه‌های جهادی چهار میلیون خدمت به عشایر ارایه کردند

بجنورد- ایرنا- مشاور معاون وزیر جهاد کشاورزی و مشاور رییس سازمان دامپزشکی کشور گفت: گروه‌های جهادی در قالب رزمایش جهادگران و بسیجیان فاطمی چهار میلیون خدمت به عشایر ۱۷ استان ارایه کردند.

محمد مهدی خورشیدوند روز یکشنبه در آیین آغاز دومین رزمایش جهادگران فاطمی خراسان شمالی اظهار داشت: رزمایش جهادگران دامپزشکی در ۱۷ استان انجام شده است و در آن خدمات مختلف به صورت رایگان به عشایر ارایه شد.

وی خاطرنشان کرد: پنج ماموریت اساسی شامل واکسیناسیون، سمپاشی جایگاه‌های دام، آموزش و ترویج و افزایش بهره‌وری در این رزمایش انجام می شود.

مشاور رییس سازمان دامپزشکی کشور با بیان اینکه کاهش اثرات خشکسالی از رویکردهای این رزمایش محسوب می شود، افزود: مبارزه با بیماری ها با توجه به تغییر اقلیم و کاهش بارندگی باید در اولویت قرار گیرد.

وی با اشاره به نقش آفرینی دامپزشکان جهادگر در کشورمان، تاکید کرد: جهاد دامپزشکی در دوران خدمت خود توانسته با نگاه به داخل و توجه به ظرفیت ها و استعدادهای درونی و با تلاش در جهت احیای فرهنگ و تفکر جهادی در راستای توجه به منویات مقم معظم رهبری گام بردارند.

خورشیدوند با بیان اینکه محرومیت زدایی و خدمات رسانی صادقانه به عشق ولایت از شاخصه های بارز دامپزشکان جهادگر است، گفت: در همین راستا قرارگاه محرومیت زدایی جهاد دامپزشکی اقدام به برگزاری رزمایش فاطمی و خدمت به عشایر کرده است.

وی تصریح کرد: رزمایش ۴۵۰ هزار راس دام عشایر علیه چند بیماری واکسینه در استان خراسان شمالی آغاز شده است و این رزمایش به مدت سه روز در شهرستان مانه و سملقان ادامه دارد.

دومین رزمایش جهادگران فاطمی برای واکسیناسیون ۴۵۰ هزار راس دام امروز یکشنبه با حضور "محمد مهدی خورشیدوند" مشاور رییس سازمان دامپزشکی کشور در محله عشایری قنبری‌های شهرستان مانه‌وسلقان خراسان شمالی آغاز شد.

خراسان شمالی قطب دامداری و دامپروری کشور است و در این استان بیش از ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار واحد دامی نگهداری و پرورش داده می شود.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha