۶ آذر ۱۴۰۱، ۱۴:۰۷
کد خبرنگار: 1459
کد خبر: 84954611
T T
۲ نفر

برچسب‌ها

باد شدید مانعِ اطفاء حریق در جنگل‌های رودبار است

رشت - ایرنا - مدیرکل مدیریت بحران استانداری گیلان با بیان اینکه تلاش‌ها برای اطفاء کامل حریق در اراضی جنگلی رودبار ادامه دارد، گفت: باد شدید با سرعت ۱۳۰ کیلومتر در ساعت در این شهرستان اطفاء کامل حریق در اراضی جنگلی را با مشکل مواجه کرده‌ است.

امیر مرادی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا عنوان کرد: هم اکنون حریق در اراضی جنگلی رودبار مهار شده اما به دلیل وزش شدید باد اطفاء کامل صورت نگرفته و به صورت نقطه‌ای شاهد شله ور شدن آتش هستیم.

وی با بیان اینکه شامگاه گذشته نیز برای مهار آتش در اراضی جنگلی رودبار اقدام شده بود اما صبح بار دیگر شاهد شعله‌ور شدن حریق در این مناطق بودیم، افزود: ۲ بالگرد سپاه و نیروهای حفاظت منابع طبیعی، سپاه و بسیج و افراد محلی در محل مستقر هستند تا در صورت گسترش آتش اقدامات لازم را انجام دهند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری گیلان بیان داشت: اگر چه حریق در اراضی جنگلی رودبار مهار شده اما دود ناشی از لاشبرگ‌ها و کنده درختان دود زیادی را ایجاد کرده اما جای نگرانی نیست.

وی با قدردانی از نیروهای محلی و سازمان های مردم نهاد برای کمک به سایر نیروها در مهار و اطفاء حریق در اراضی جنگلی رودبار عنوان کرد: از روز گذشته سازمان‌های مردم نهاد از استان‌های همجوار نیز به یاری نیروهای مستقر برای اطفا آتش در این اراضی شتافتند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری گیلان بیان داشت: جز حریق در اراضی جنگلی شهرستان رودبار، اکنون در هیچ نقطه دیگری از اراضی جنگلی گیلان حریق نداریم.

امروز پنجمین روز آتش‌سوزی در اراضی جنگلی رودبار است، تاکنون ۳۰ هکتار از اراضی جنگلی این شهرستان فرا گرفته‌است، در این مدت چند بار برای مهار حریق اقدام شد اما دوباره به دلیل شدت ورزش باد گرم شعله‌ور شده است.

استان گیلان به عنوان خطه سرسبز کشور دارای ۵۶۵ هزار هکتار جنگل و ۲۲۴ هزار هکتار مرتع است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha