دادگستری استان گلستان تخریب تاسیسات عشایر خراسان شمالی را پیگیری کند 

بجنورد-ایرنا- جانشین فرمانده سپاه جوادالائمه خراسان شمالی گفت: دادگستری استان گلستان آتش سوزی و تخریب تاسیسات عشایر استان در شهرستان مراوه‌تپه را بررسی و موضوع را پیگیری می‌کند. 

سرهنگ عین الله حاتمی روز یکشنبه در حاشیه آیین دومین رزمایش جهادگران فاطمی خراسان شمالی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: پنج هزار خانوار عشایری استان کوچ رو هستند که هزار و ۵۰۰ تا یکهزار و ۸۰۰ خانوار از این عشایر در نیمه آبان ماه به مناطق قشلاقی مراوه تپه در استان گلستان کوچ می کنند.

وی تصریح کرد: مشکل تخریب و سوزاندن تاسیسات عشایر خراسان شمالی در مراوه تپه استان گلستان سال های سال گریبانگیر عشایر این استان است که در این زمینه پیگیری های زیادی انجام شده است.

جانشین فرمانده سپاه جوادالائمه(ع) خراسان شمالی افزود: در این‌باره با مسوولان استان گلستان رایزنی شده است و مقرر شد تا دادگستری این استان موضوع را پیگیری کند.

وی یادآور شد: تقویم کوچ عشایر از دیگر مشکلات این حوزه محسوب می شود و همچنان عشایر استان از اول آذر از خراسان شمالی خارج و تا ۲۹ اسفندماه مجاز به ماندن در کوهستان های شهرستان مراوه تپه گلستان هستند و این تقویم نیاز به بررسی دارد.

حاتمی عنوان کرد: نشست با مسوولان استان گلستان برای پیگیری مشکلات عشایر از سال قبل انجام می شود و طرح های خوبی در زمینه تامین سوخت و مقابله با عوامل تخریب تاسیسات مصوب شده است.

وی به آغاز دومین رزمایش جهادگران فاطمی در شهرستان مانه و سملقان اشاره کرد و گفت: خدمت به مردم، بقای نظام و رضایت از نظام اسلامی بزرگترین وسیله برای مقابله با دشمن است و با وجود تفکر بسیجی نگرانی برای تحریم وجود ندارد.

دومین رزمایش جهادگران فاطمی برای واکسیناسیون ۴۵۰ هزار راس دام امروز یکشنبه با حضور "محمد مهدی خورشیدوند" مشاور رییس سازمان دامپزشکی کشور در محله عشایری قنبری‌های شهرستان مانه‌وسلقان خراسان شمالی آغاز شد.

خراسان شمالی قطب دامداری و دامپروری کشور است و در این استان بیش از ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار واحد دامی نگهداری و پرورش داده می شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha